CLEVER sætter ladestander op i Møllegade i Aarhus

Pressemeddelelse   •   Aug 14, 2017 08:52 CEST

CLEVER har udvidet ladenetværket til elbiler i Aarhus midtby med en ny 22 kW ladestander i Møllegade.

Ladestanderen passer til alle elbiler, kan lade to biler op samtidig og er en del af CLEVERs omfattende ladenetværk med mere end 1.000 ladepunkter i Danmark, Sverige og Nordtyskland.

”Vi udvider vores ladenetværk løbende, og vi er glade for den centrale placering i Aarhus, der gør ladestanderen oplagt for handlende i byen, som kan få strøm på bilen, mens ærinderne klares, eller for turister, der skal besøge én af Aarhus bys mange turistattraktioner, siger Casper Kirketerp-Møller, CEO i CLEVER.

Der vil blive skiltet ved de to pladser knyttet til ladestanderen, at de er forbeholdt elbiler. Det er Aarhus Kommune, der står for skiltningen. Indtil skiltningen er på plads, skal man være opmærksom på, at pladserne ved ladestanderen kan være optaget af andre biler.

Det er NRGi, der som medejer af CLEVER, sørger for strøm til ladestanderen.

CLEVER er i forvejen godt repræsenteret i Aarhus med fem 50 kW ladestandere, som kan lade elbilen op på cirka en halv time samt otte 22 kW ladestandere i blandt andet Kaløgade, Tordenskjoldsgade og i P-husene Navitas, Bruuns Galleri og DOKK1 og ved NRGis hovedkontor i Skejby.

CLEVER gør det let at køre elbil og leverer ladeløsninger, der passer til alle behov, uanset om elbilen skal lades op derhjemme, på arbejdspladsen eller på farten.

CLEVERs ladenetværk består af mere end 1.000 ladepunkter, der passer til alle elbiler. CLEVERs ladekort giver adgang til CLEVERs ladestandere i både Danmark, Sverige og Tyskland.

CLEVER i Danmark er ejet af energiselskaberne SEAS-NVE, SE, NRGi, Eniig og Energi Fyn, og har eksisteret siden 2009. CLEVER Sverige blev etableret i 2015.

CLEVERs app: https://clever.dk/clever-app/  viser vej til alle vores ladestandere i både Danmark, Sverige og Tyskland. App’en fortæller også, om ladestanderne er ledige.