CLEVER sætter ladestandere op ved Humlebæk station

Pressemeddelelse   •   Feb 10, 2017 07:55 CET

CLEVER har to nye ladestandere op til elbiler ved Humlebæk station

CLEVER har netop sat strøm til to nye 22 kW ladestandere ved Humlebæk Station. De nye ladestandere kan bruges af alle elbiler og er oplagte til pendlere, der vil lade elbilen op og forsætte turen med tog eller til elbilister, der blot har brug for strøm for at komme videre, for eksempel efter de har handlet i Humlebæk centeret.

”Jeg er glad for, at der nu også er opsat ladestandere ved offentlige parkeringspladser i Humlebæk, så pendlere og handlende nemt kan oplade deres elbiler”, siger borgmester Thomas Lykke Pedersen.

CLEVER vil løbet af det næste år sætte 120 nye 22 kW ladestandere op i Hovedstadsområdet og i Sydsverige, som skal supplere CLEVERs ladenetværk.

”I Fredensborg Kommune har vi de sidste fem år haft fokus på grønne transportløsninger, særligt elbiler. Vi har fx indkøbt elbiler til at køre til møder og tilsyn. Vi har med ”Test en elbil” tilbudt familier i kommunen at kunne teste en elbil gratis i tre måneder og vi har generelt informeret bredt om elbiler og andre grønne transportformer”, siger Lars Simonsen, formand for Plan-, Miljø- og Klimaudvalget.

Ladestanderne i Humlebæk også er i god tråd med målet om fossilfri transport i hele hovedstadsregionen i 2050. Her er udbredelse af ladestandere en del af løsningen, så flere vælger elbiler i fremtiden.

En del af Nordens hurtigste ladenetværk

De nye 22 kW ladestandere vil alle indgå i CLEVERs ladenetværk. CLEVERs ladenetværk tæller mere end 1000 ladepunkter i Danmark, Sverige og Tyskland. Ladestanderne i CLEVERs netværk er alle med 22 kW og opefter. Det gør det nemt for elbilister på farten, der har brug for hurtig opladning af elbilen.

”De nye ladestandere i Humlebæk styrker vores ladenetværk i Nordsjælland, og med en central placering ved togstationen er ladestanderne oplagte for både lokale elbilister og for elbilister på farten” udtaler Casper Kirketerp-Møller, adm.direktør i CLEVER.

Inden udgangen af 2017 vil CLEVER have sat strøm til i alt 120 nye 22 kW ladestandere, der hver kan lade to elbiler. Ladestanderne er samfinansieret af EUs ’Connecting Europe Facility’-program.

Læs mere om projektet på: https://clever.dk/eu-project/

Skiltene ved ladepladserne markerer, at de er forbeholdt elbiler.

CLEVER er bl.a. ejet af SEAS-NVE, der leverer strøm til ladestanderne.

CLEVER gør det let at køre elbil og leverer ladeløsninger, der passer til alle behov, uanset om elbilen skal lades op derhjemme, på arbejdspladsen eller på farten.

CLEVERs ladenetværk består af mere end 1000 ladepunkter, der passer til alle elbiler. CLEVERs ladekort giver adgang til CLEVERs ladestandere i både Danmark, Sverige og Tyskland.

CLEVER i Danmark er ejet af energiselskaberne SEAS-NVE, SE, NRGi, Eniig og Energi Fyn, og har eksisteret siden 2009. CLEVER Sverige blev etableret i 2015.

CLEVERs app: https://clever.dk/clever-app/  viser vej til alle vores ladestandere i både Danmark, Sverige og Tyskland. App’en fortæller også om ladestanderne er ledige.