CLEVER sætter ladestandere op ved Kokkedal Station

Pressemeddelelse   •   Feb 10, 2017 07:55 CET

CLEVER har sat to nye ladestandere op ved Kokkedal Station.

CLEVER har netop sat strøm til to nye 22 kW ladestandere ved Kokkedal Station. De nye ladestandere kan bruges af alle elbiler og er oplagte til pendlere, der vil lade elbilen op og forsætte turen med tog eller til elbilister, der blot har brug for strøm for at komme videre.

CLEVER vil løbet af det næste år sætte 120 nye 22 kW ladestandere op i Hovedstadsområdet og i Sydsverige, som skal supplere CLEVERs landsdækkende ladenetværk til elbiler.

”Det er en klar ambition i vores kommune, at vi skal have mere grøn transport og flere elbiler. Det gælder både kommunen, men også vores borgere, og vi håber, de nye ladestandere kan gøre det nemmere for kommunens borgere at skifte til elbil” siger Peter Antonsen, formand for Miljø- og planlægningsudvalget i Hørsholm Kommune.

Ladestanderne på Kokkedal Station er sat op på nye parkeringspladser, der netop er etableret til formålet.

”De nye ladestandere i Kokkedal styrker ladenetværket i Nordsjælland, som er en af de landsdele med flest elbiler, og de vil nu kunne få glæde af at kunne få strøm på bilen ved Kokkedal station” udtaler Casper Kirketerp-Møller, adm.direktør i CLEVER.

En del af Nordens hurtigste ladenetværk

De nye 22 kW ladestandere vil alle indgå i CLEVERs ladenetværk. CLEVERs ladenetværk tæller mere end 1000 ladepunkter i Danmark, Sverige og Tyskland. Ladestanderne i CLEVERs netværk er alle med 22 kW og opefter. Det gør det nemt for elbilister på farten, der har brug for hurtig opladning af elbilen.

Inden udgangen af 2017 vil CLEVER have sat strøm til i alt 120 nye 22 kW ladestandere, der hver kan lade to elbiler. Ladestanderne er samfinansieret af EUs ’Connecting Europe Facility’-program.

Læs mere om projektet på: https://clever.dk/eu-project/

Der vil blive skiltet på ladepladserne, at pladsen de er forbeholdt elbiler.

CLEVER er bl.a. ejet af SEAS-NVE, der leverer strøm til ladestanderne.

CLEVER gør det let at køre elbil og leverer ladeløsninger, der passer til alle behov, uanset om elbilen skal lades op derhjemme, på arbejdspladsen eller på farten.

CLEVERs ladenetværk består af mere end 1000 ladepunkter, der passer til alle elbiler. CLEVERs ladekort giver adgang til CLEVERs ladestandere i både Danmark, Sverige og Tyskland.

CLEVER i Danmark er ejet af energiselskaberne SEAS-NVE, SE, NRGi, Eniig og Energi Fyn, og har eksisteret siden 2009. CLEVER Sverige blev etableret i 2015.

CLEVERs app: https://clever.dk/clever-app/  viser vej til alle vores ladestandere i både Danmark, Sverige og Tyskland. App’en fortæller også om ladestanderne er ledige.