CLEVER sætter strøm til hurtiglade-station ved føtex i Skanderborg

Pressemeddelelse   •   Feb 01, 2016 09:12 CET

Skandinaviens førende elbiloperatør CLEVER har netop sat strøm til en ny hurtiglade-station i samarbejde med føtex ved Bloms Butikker i Skanderborg. Den nye hurtiglade-station understøtter alle moderne typer af elbiler, og den har DC-opladning med 50 kW med CHAdeMO-stik til f.eks. Nissan LEAF og DC-opladning med 50 kW med CCS-stik til f.eks. BMW i3 samt Volkswagen e-up! og e-Golf. Endelig har den også AC-opladning med 43 kW med Type 2-stik, der specifikt passer til Renault ZOE Z.E. og Tesla.

Det er let at køre elbil i Skanderborg

Nu kan elbilisterne trygt lægge vejen forbi Skanderborg. Ud over den nye hurtiglade-station ved føtex satte CLEVER nemlig også to hurtiglade-standere op ved Kulturhuset Skanderborg i november 2015, og dermed er Skanderborg nu dækket rigtig godt ind med opladning til elbiler. Hurtiglade-standerne ved Kulturhuset Skanderborg tilbyder hurtigopladning med 22 kW til alle moderne elbiler, og de kan tilsammen lade fire elbiler samtidig, da der er to ladeudtag i hver ladestander.

- Vi lægger stor vægt på, at det er nemt og bekvemt for elbilisterne at få bilen ladet op, og den nye hurtiglade-station ved føtex ved Bloms Butikker gør det let at få strøm på bilen, da man kan klare indkøbene, mens bilen lader op, siger CLEVERs adm. direktør Casper Kirketerp-Møller.

Hurtiglade-stationen indgår i CLEVERs landsdækkende netværk af hurtiglade-standere til elbiler, der tæller mere end 500 ladepunkter fordelt over hele landet. Derudover er CLEVER netop rykket ind i Nordtyskland med fire nye hurtiglade-stationer, og CLEVER har samtidig en stærk tilstedeværelse i Sverige, hvor man er ved at udrulle et ladenetværk, der tilsvarer det danske. Dermed er det muligt for elbilisterne at krydse landegrænserne med strøm fra CLEVERs ladenetværk.

Man kan se alle ladestationer på CLEVERs gratis app, hvor man også kan se om ladestationerne er ledige.

Adresse:

føtex Skanderborg
Gasværksvej 5
8660 Skanderborg

CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 520 hurtiglade-punkter (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, CCS og CHAdeMO-standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet.