CLEVER sikrer gode lademuligheder for elbilisterne i Nyborg

Pressemeddelelse   •   Jan 05, 2016 07:30 CET

Danmarks førende elbiloperatør CLEVER sætter to nye hurtiglade-standere op på Vesterhavnen i Nyborg, hvor elbilisterne kan få hurtig strøm på bilen lige ved havnen. Hurtiglade-standerne tilbyder hurtigopladning med 22 kW til alle moderne elbiler, og de kan lade fire elbiler op ad gangen, da der er to ladeudtag i hver stander.

Hurtiglade-standerne indgår i CLEVERs ladenetværk, der rummer mere end 500 ladepunkter og er landets største ladenetværk af hurtiglade-standere til elbiler på både 22 kW, 43 kW og 50 kW.

Oplev Nyborg mens elbilen lader op

De nye hurtiglade-standere i Nyborg kommer både til at være til gavn for de lokale elbilister i Nyborg, der fremover kan få strøm på bilen, mens de klarer deres ærinder i centrum, og for elbilister fra resten af Fyn, der nu får gode lademuligheder i Nyborg, hvor man blandt andet kan opleve den fine, gamle købstads hyggelige handelsgader, historiske seværdigheder og attraktioner, fx Nyborg Slot.

CLEVERs nye hurtiglade-standere i Nyborg er optimalt placeret, da de ligger lige ved havnen og byens hyggelige centrum - tæt på indkøbsmuligheder, hyggelige caféer og Nyborg Station. Derudover er der ikke langt til indfaldsvejene og Storebæltsbroen, hvilket også gør det muligt for elbilister på farten at få strøm på bilen, når de er tæt på Nyborg.

Flere hurtige lademuligheder for elbilisterne i Nyborg

Ud over de to nye hurtiglade-standere på Vesterhavnen har CLEVER også en hurtiglade-station på Knudshoved - lige inden man krydser Storebæltsbroen mod Sjælland. Hurtiglade-stationen kan oplade alle moderne elbiler, og den har DC-opladning med 50 kW med CHAdeMO-stik til f.eks. Nissan LEAF og DC-opladning med 50 kW med CCS-stik til f.eks. BMW i3 samt Volkswagen e-up! og e-Golf. Endelig har den også AC-opladning med 22 kW med Type 2-stik, der specifikt passer til Renault ZOE Z.E. og Tesla.

- Med placeringen på Vesterhavnen i Nyborg bliver vores ladenetværk på Fyn endnu bedre, og Nyborg bliver rigtig godt dækket ind med hurtigopladning til elbiler. Byen er nu en af de byer på Østfyn, der er allerbedst dækket ind med hurtigopladning til elbiler. Det betyder, at Nyborg fremover sandsynligvis vil være et vigtigt stop på rejsen for elbilister, der krydser Fyn, fortæller CLEVERs adm. direktør Casper Kirketerp-Møller og fortsætter:

- Samtidig betyder det, at de lokale elbilister i området omkring Nyborg trygt kan tage en tur ind til byen uden at bekymre sig om at kunne komme til at lade op, da byen er super godt dækket ind nu. Det gør hverdagen let for de grønne elbilister, at deres hjemby har en god infrastruktur af hurtiglade-standere, og det kan Nyborg nu bryste sig af at have, slutter CLEVERs adm. direktør Casper Kirketerp-Møller

CLEVERs ladenetværk dækker hele Danmark, og man kan se alle ladestationer på CLEVERs gratis app, hvor man også kan se om hurtiglade-standerne er ledige.

Placering
Hurtiglade-standeren står på p-pladsen på Vesterhavnen i Nyborg.

CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 500 hurtiglade-punkter (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, CCS og CHAdeMO-standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet.