CLEVER sikrer gode lademuligheder for elbilisterne i Vordingborg

Pressemeddelelse   •   Dec 16, 2015 07:30 CET

Danmarks førende elbiloperatør CLEVER sætter to nye hurtiglade-standere op ved Karolineparkeringen i Vordingborg, hvor elbilisterne kan få hurtig strøm på bilen i byens hyggelige centrum. Hurtiglade-standerne tilbyder hurtigopladning med 22 kW til alle moderne elbiler, og de kan lade fire elbiler ad gangen, da der er to ladeudtag i hver stander.

Hurtiglade-standerne indgår i CLEVERs ladenetværk, der rummer mere end 500 ladepunkter og er landets største ladenetværk af hurtiglade-standere til elbiler på både 22 kW, 43 kW og 50 kW.

Hurtig strøm på elbilen midt i byen

Nyd en kop kaffe, se en film, eller gå på opdagelse i byens hyggelige butikker, mens elbilen lader op! De to nye hurtiglade-standere i Vordingborg har en central placering i hjertet af bymidten – få skridt fra Gåsetårnet, Biograf Caféen, Vordingborg Station og det hyggelige indkøbsstrøg på Algade, hvor man hurtigt kan få tiden til at gå med cafébesøg og shopping i byens butikker.

Derudover er der ikke langt fra ladestanderne til indfaldsvejene og E47, så det er også let for elbilister på farten at benytte de to nye hurtiglade-standere i Vordingborg.

Gode og hurtige lademuligheder for elbilister i Vordingborg

Med CLEVERs to nye hurtiglade-standere på Karolineparkeringen bliver Vordingborg rigtig godt dækket ind med hurtig opladning til de grønne elbiler. Ud over de to nye hurtiglade-standere har CLEVER nemlig også en hurtiglade-stander med 22 kW ved Psykiatrien på Færgegårdsvej 15 og en hurtiglade-station ved Shell på Algade 133.

- Med placeringen på Karolineparkeringen bliver vores ladenetværk i Vordingborg endnu bedre, og byen er nu en af de byer på Sydsjælland, der er bedst dækket ind med hurtig opladning til elbiler. Det betyder, at Vordingborg fremover sandsynligvis vil være et vigtigt stop på rejsen for elbilister på farten i Sydsjælland fortæller CLEVERs adm. direktør Casper Kirketerp-Møller og fortsætter:

- Samtidig betyder det, at de lokale elbilister i området omkring Vordingborg trygt kan tage en tur ind til byen uden at bekymre sig om at kunne komme til at lade op, da byen er super godt dækket ind nu. Det gør hverdagen let for de grønne elbilister, at deres hjemby har en god infrastruktur af hurtiglade-standere, og det kan Vordingborg nu bryste sig af at have, slutter CLEVERs adm. direktør Casper Kirketerp-Møller.

- I Vordingborg kommune er vi særligt glade for, at CLEVER vælger at investere i Vordingborg by, så de handlende kan få opladet deres biler, mens de foretager deres indkøb, besøger et af byens mange spisesteder, eller benytter sig af nogle af de mange ting Vordingborg har at byde på, blandt andet Borgcenteret mv., udtaler udviklingsdirektør i Vordingborg Kommune Jan Michelsen.

CLEVERs ladenetværk dækker hele Danmark, og man kan se alle ladelokationer på CLEVERs gratis app, hvor man også kan se om hurtiglade-standeren er ledig.

Placering
Hurtiglade-standerne står på parkeringspladsen Karolineparkeringen på Voldgade.

CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 500 hurtiglade-punkter (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, CCS og CHAdeMO-standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet.