CLEVER styrker ladenetværk til elbiler i Nordsjælland

Pressemeddelelse   •   Jan 25, 2017 08:00 CET

To af de nye 22 kW ladestandere ved Nærum Station

Syv nye ladestandere skal fremadrettet pryde nordsjællandske tog-stationer. CLEVER har netop sat syv nye 22 kW ladestandere ved Nærum station, Skodsborg Station, Vedbæk Station og Holte Midtpunkt.

De nye ladestandere kan benyttes af alle elbiler med et ladekort fra CLEVER og kan lade to elbiler op samtidig.

- Det er en klar ambition i vores kommune, at vi skal have mere grøn transport og flere elbiler. Det gælder både kommunen, men også vores borgere, og vi håber, de nye ladestandere kan fremme denne udvikling, siger Court Møller, formand for Miljø- og Teknikudvalget.

CLEVER vil løbet af det næste år sætte 120 nye 22 kW ladestandere op i Hovedstadsområdet og i Sydsverige, som skal supplere CLEVERs landsdækkende ladenetværk til elbiler.

En del af Nordens hurtigste ladenetværk

De nye 22 kW ladestandere vil alle indgå i CLEVERs ladenetværk. CLEVERs ladenetværk tæller mere end 900 ladepunkter i Danmark, Sverige og Nordtyskland. Ladestanderne i CLEVERs netværk er alle med 22 kW og opefter. Det gør det nemt for elbilister på farten, der har brug for hurtig opladning af elbilen.

”De nye ladestandere langs kystbanen styrker vores ladenetværk i Nordsjælland, og med centrale placeringer ved togstationerne er ladestanderne oplagte for både lokale elbilister, for pendlere og for elbilister på farten” udtaler Casper Kirketerp-Møller, adm.direktør i CLEVER.

Inden udgangen af 2017 vil CLEVER have sat strøm til i alt 120 nye 22 kW ladestandere, der hver kan lade to elbiler. Ladestanderne er samfinansieret af EUs ’Connecting Europe Facility’-program.

Læs mere om projektet på: https://clever.dk/eu-project/

Ladestanderne vil være klar til brug lørdag den 28. januar 2017, hvor de vil fremgå på CLEVERs app. Der vil blive skiltet på ladepladserne, at pladsen er forbeholdt elbiler.

CLEVER er bl.a. ejet af SEAS-NVE, der leverer strøm til ladestanderne.

De nye ladestandere står på:

Holte midtpunkt

Nærum Station

Skodsborg Station

Vedbæk station

CLEVER gør det let at køre elbil og leverer ladeløsninger, der passer til alle behov, uanset om elbilen skal lades op derhjemme, på arbejdspladsen eller på farten.

CLEVERs ladenetværk består af mere end 900 ladepunkter, der passer til alle elbiler. CLEVERs ladekort giver adgang til CLEVERs ladestandere i både Danmark, Sverige og Tyskland.

CLEVER i Danmark er ejet af energiselskaberne SEAS-NVE, SE, NRGi, Eniig og Energi Fyn, og har eksisteret siden 2009. CLEVER Sverige blev etableret i 2015.

CLEVERs app: https://clever.dk/clever-app/  viser vej til alle vores ladestandere i både Danmark, Sverige og Tyskland. App’en fortæller også om ladestanderne er ledige.