Fælles strøm til Osterrönfeld: CLEVER opsætter hurtiglade-station til elbiler i samarbejde med team Tankstelle i Tyskland

Pressemeddelelse   •   Feb 01, 2016 09:20 CET

Skandinaviens førende elbiloperatør CLEVER sætter strøm til en ny hurtiglade-station i den nordtyske by Osterrönfeld. Den nye hurtiglade-station har en bekvem placering i forbindelse med en team Tankstelle servicestation, og den kan oplade alle moderne elbiler hurtigt med hhv. 50 kW CCS og CHAdeMO og 43 kW på Type 2-stik.

Den nye hurtiglade-station i Osterrönfeld er en af fire nye hurtiglade-stationer, der udgør CLEVERs første placeringer i Tyskland. Ud over at sikre hurtige og gode lademuligheder for lokale elbilister i Nordtyskland gør de det muligt for CLEVERs danske og svenske kunder at besøge Tyskland i deres elbil – og de nye hurtiglade-stationers placeringer gør det blandt andet muligt at tage på tur til Hamborg i elbilen. Sådan forbinder CLEVER elbilisterne med Nordeuropas store byer fra Oslo til Stockholm til København til Hamborg.

- Når vi spørger vores kunder, svarer 82%, at de gerne vil køre langt og køre over grænserne til nabolandene i elbil. Det kræver opladning under rejsen, og det kræver, at man som elbilist kan regne med, at man hurtigt og let kan få strøm på sin elbil undervejs. Det er det, vi leverer – en veludbygget infrastruktur på tværs af landegrænser med hurtig opladning, der passer til alle elbiler på markedet, fortæller CLEVERs adm. direktør Casper Kirketerp-Møller.

-Samarbejdet med CLEVER om infrastruktur til el- og plug-in-hybridbiler er med til at åbne vores servicestation, så vi kan byde alle bilister velkommen. Vi ønsker nemlig, at Team-Tankstelles servicestation skal være attraktiv og interessant for alle bilister uanset drivmiddel. Selvom der i de kommende år nok fortsat vil være flest benzin- og dieselbiler, der gør holdt ved Team-Tankstelle, tror vi på, at vi fremover vil se flere og flere hybridbiler og elbiler på de tyske veje, og det er vigtigt for os, at vi er klar til at imødekomme det behov for opladning, der opstår i takt med at de bæredygtige hybrid- og elbiler bliver mere og mere populære, siger Volker Behn hos Team-Tankstelle/Team Energi.

Gratis strøm på CLEVERs ladestandere i Tyskland den første tid
Den første tid kan elbilister ikke bare køre bæredygtigt og grønt, men gratis, på strøm fra CLEVERs hurtiglade-stationer i Tyskland. Elbiloperatøren har nemlig valgt, at det skal være gratis at lade op på de nye hurtiglade-stationer i Tyskland indtil d. 31. marts 2016.

Snup en kop kaffe mens bilen lader op
Det er er en central del af CLEVERs strategi, at deres ladepunkter skal være placeret steder, der gør det nemt og bekvemt for elbilisterne at få strøm på bilen. Den nye hurtiglade-station i Osterrönfeld er placeret ved en Team-Tankstelle servicestation, hvilket betyder, at elbilister på farten kan nyde en velfortjent kaffepause eller en bid mad i en hyggelig atmosfære, mens elbilen lader op til den videre rejse.

Samme ladesystem i alle lande
Kunder kan benytte det samme ladekort til alle CLEVERs ladestandere – uanset, om de er i Sverige, Danmark eller Tyskland, og hurtiglade-stationerne er de samme, som CLEVER-kunderne kender dem fra CLEVERs hurtiglade-stationer i Danmark og Sverige, så CLEVERs kunder kan få ny energi på bilen nemt og hurtigt uden at skulle bekymre sig, når de krydser landegrænserne.

Støttet af EU
Opgraderingen af CLEVERs ladenetværk er samfinansieret af EU, med støtte fra Det Transeuropæiske Transportnet (TEN-T). Der er tale om et omfattende transnationalt projekt, der etablerer en europæisk elbilkorridor af hurtiglade-stationer gennem Europa.

Adresse:

Kieler Strasse 21 B, 24783 Osterrönfeld

På CLEVERs gratis app kan man se, om hurtiglade-stationen er ledig.

Om CLEVER
CLEVER er en dansk virksomhed og Skandinaviens førende elbiloperatør. Vi tilbyder opladning til alle elbiler på markedet med installation af ladeboks i hjemmet og på arbejdspladsen, hvor den primære opladning foregår.

CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 500 hurtiglade-punkter i Danmark (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, CCS og CHAdeMO-standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet, og CLEVER er ved at etablere et tilsvarende ladenetværk i Sverige.

Hent vores app: https://www.clever.dk/app/ - og find vej til alle vores hurtiglade-stationer.

CLEVER er dansk og ejet af energiselskaberne SEAS-NVE, SE, NRGi, EnergiMidt og Energi Fyn.

Om team Energie
team Tankstelle - Her kan du tanke op!

Team Tankstelle har et omfattende netværk af moderne, automatiske servicestationer i mange af de tyske delstater, og de byder såvel lastbilschauffører som almindelige bilister velkommen med gode tilbud og god service.

Team Tankstelle tilbyder mere end blot diesel, benzin og LPG. De har moderne vaskefaciliteter, catering og velassorterede butikker, der byder på alt, hvad man kunne ønske sig af autotilbehør, snacks, drikkevarer, gaveartikler, magasiner og kaffe. Team Tankstelles stationer er åbne 365 dage om året, og der er pålidelig brændstofforsyning fra team Tankstelles automatiske stationer 24 timer i døgnet.

Du kan læse mere om team Tankstelle på www.team.de

CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 520 hurtiglade-punkter (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, CCS og CHAdeMO-standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet.