Hurtig strøm på elbilen midt i Korsør by

Pressemeddelelse   •   Maj 06, 2014 08:33 CEST

Elbiloperatøren CLEVER har nu gjort det endnu nemmere at få hurtig strøm på elbilen i Korsør. To nye 22 kW hurtiglade-standere til elbiler er netop åbnet på Cityparkeringen i Korsør.

Hver af de nye 22kW-ladestandere fra CLEVER kan lade to elbiler ad gangen og passer til alle moderne elbiler – også nye modeller som Renault ZOE, Tesla Model S, Volkswagens e-up! og e-Golf samt BMW i3.

Opladning til alle elbiler på markedet

CLEVER står bag Danmarks største landsdækkende ladenetværk af hurtiglade-standere til elbiler. Ladenetværket består af både 50 kW og 22 kW hurtiglade-standere, og alle moderne elbiler kan få ny energi på de mange ladestandere.

-Med åbningen af to hurtiglade-standere i Korsør bliver CLEVERs ladenetværk endnu mere finmasket til glæde for landets elbilister. Samtidig har vi nu mulighed for at levere hurtig opladning til alle elbiler på markedet – både de nuværende modeller, men også de mange nye spændende modeller, der er på vej, siger Lars Bording, adm. direktør i CLEVER.

De to nye hurtiglade-standere står i SEAS-NVEs forsyningsområde – SEAS-NVE er et af dem fem store danske energiselskaber, der ejer CLEVER.

Strøm på bilen, mens du handler

Når man kører i elbil, skal det være nemt og bekvemt at komme rundt i landet. Derfor har CLEVER valgt at etablere hurtiglade-standerne, hvor man samtidig kan foretage sig nogle af sine daglige gøremål, mens bilen får ny energi.

-Vi lægger stor vægt på, at elbilister kan udnytte tiden bedst mulig, mens de lader op – fx handle ind, som vi alligevel alle har behov for. Placeringen centralt i Korsør er oplagt, da elbilen kan lade, mens man handler og samtidig er Korsør et vigtigt trafikknudepunkt mellem Sjælland og Jylland, siger Lars Bording.

De to nye hurtiglade-standere står på Havnegade 9 i Korsør. CLEVER har yderligere en 50 kW hurtiglade-station ved Storbælt Camping og Feriecenter (Storebæltsvej 85, Korsør), hvor en opladning til 80 procent tager 20-30 minutter. På CLEVERs gratis app kan man se alle CLEVERs ladestandere, blive guidet derhen og se om de ledige.

Hurtigladning er fremtidens elbil-teknologi

Hurtigopladning er den fortrukne teknologi til opladning af elbiler og udset som fremtidens rækkevidde-forlænger for elbilerne. Derfor sætter CLEVER også yderligere 50 hurtiglade-stationer (50 kW) op i 2014 og i alt 150 hurtiglade-standere (22 kW), som dem i Korsør.

CLEVER samarbejder med en række stærke facilitetspartnere om etablering af ladestandere og hurtiglade-stationer, blandt andet Shell, Dansk Supermarked, Steen & Strøm, Sund & Bælt, Q-park og parkeringshuse og forskellige forlystelser, hotelkæder, uddannelsesinstitutioner samt en række kommuner og regioner.

CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 340 hurtiglade-punkter (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, Combo og CHAdeMo standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet.