Ny energi til elbilisterne i Silkeborg fra CLEVER

Pressemeddelelse   •   Jan 28, 2016 07:30 CET

Danmarks førende elbiloperatør CLEVER sætter to nye hurtiglade-standere op på Estrups Gård Parkeringen i Silkeborg, hvor elbilisterne kan få hurtig strøm på bilen lige ved Silkeborg Station. Hurtiglade-standerne tilbyder hurtigopladning med op til 22 kW til elbiler, og de kan lade fire elbiler op ad gangen, da der er to ladeudtag i hver stander.

Hurtiglade-standerne indgår i CLEVERs ladenetværk, der rummer mere end 500 ladepunkter og er landets største ladenetværk af hurtiglade-standere til elbiler på både 22 kW, 43 kW og 50 kW.

Optimal placering lige ved stationen

CLEVERs nye hurtiglade-standere i Silkeborg har en optimal placering, da de ligger fem minutters gang fra Silkeborg Station, hvilket gør det let for pendlere at kombinere elbilen med toget.

Derudover er CLEVERs to nye hurtiglade-standere opsat i bekvem afstand til både indfaldsvejene, Regionshospitalet Silkeborg og byens hyggelige centrum, hvor man hurtigt kan få tiden til at gå med shopping og med besøg på byens hyggelige caféer og spændende museer samt gallerier.

Flere hurtige lademuligheder for elbilisterne i Silkeborg

Ud over de to nye hurtiglade-standere på p-pladsen Estrups Gård har CLEVER også tre andre ladepunkter i Silkeborg – ved Silkeborg Golfklub på Sensommervej 15c, ved EnergiMidt på Tietgensvej 2 og ved Shell på Bregnevej 1.

- Med placeringen på Estrups Gård Parkeringen bliver vores ladenetværk i Midtjylland endnu bedre, og Silkeborg bliver rigtig godt dækket ind med hurtigopladning til elbiler. Silkeborg er nu en af de byer i Midtjylland, der er allerbedst dækket ind med opladning til elbiler. Det betyder, at Silkeborg fremover sandsynligvis vil være et vigtigt stop på rejsen for elbilister, der kører gennem Jylland, fortæller CLEVERs adm. direktør Casper Kirketerp-Møller og fortsætter:

- Samtidig betyder det, at de lokale elbilister i området omkring Silkeborg trygt kan tage en tur ind til byen uden at bekymre sig om at kunne komme til at lade op, da byen er super godt dækket ind nu. Det gør hverdagen let for de grønne elbilister, at deres hjemby har en god infrastruktur af hurtiglade-standere, og det kan Silkeborg nu bryste sig af at have, slutter CLEVERs adm. direktør Casper Kirketerp-Møller

CLEVERs ladenetværk dækker hele Danmark, og man kan se alle ladestationer på CLEVERs gratis app, hvor man også kan se om hurtiglade-standerne er ledige.

Estrups Gård Parkeringen
Estrupsgade 20C
8600 Silkeborg

CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 520 hurtiglade-punkter (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, CCS og CHAdeMO-standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet.