Ny energi til Kokkedal fra Danmarks førende elbiloperatør

Pressemeddelelse   •   Dec 21, 2015 07:30 CET

Danmarks førende elbiloperatør CLEVER sætter strøm til Kokkedal med en ny hurtiglade-station, hvor elbilisterne kan få hurtig strøm på bilen tæt på E47. Hurtiglade-stationen tilbyder hurtigopladning med 50 kW til alle moderne elbiler, og den har en bekvem placering ved føtex, så man kan klare indkøbene, mens bilen lader op.

Hurtiglade-stationen indgår i CLEVERs ladenetværk, der rummer mere end 500 ladepunkter i Danmark og er landets største ladenetværk af hurtiglade-stationer til elbiler på både 22 kW, 43 kW og 50 kW. Derudover er CLEVER ved at etablere et tilsvarende ladenetværk af hurtiglade-stationer i Sverige, og senest har elbiloperatøren bebudet, at de udvider syd for den danske grænse med fire nye hurtiglade-stationer i det nordlige Tyskland.

Klar indkøbene mens bilen lader op

Klar indkøbene, eller overstå dine ærinder, mens elbilen lader op. CLEVERs nye hurtiglade-station i Kokkedal er optimalt placeret, da den ligger ved føtex på egevangen 4, hvor man samtidig har kort afstand til byens specialbutikker, skoler og daginstitutioner. Kort sagt steder, hvor mange mennesker i forvejen har ærinder, hvilket gør det let at bruge tiden effektivt, mens elbilen får ny energi på batteriet.

Samtidig er den nye hurtiglade-station placeret, så der er nem adgang til Helsingørmotorvejen, hvilket også gør det let for elbilister på farten i Nordsjælland at få strøm på bilen under rejsen.

- Den nye hurtiglade-station i Kokkedal udgør en vigtig udvidelse af CLEVERs ladenetværk i Nordsjælland, og den har en rigtig god placering, da den både ligger lige ved føtex, tæt på indfaldsvejene og flere store specialbutikker, siger CLEVERs adm. direktør Casper Kirketerp-Møller.

CLEVERs ladenetværk dækker hele Danmark, og man kan se alle ladelokationer på CLEVERs gratis app, hvor man også kan se om hurtiglade-stationen er ledig.

Egevangen 4
2980 Kokkedal

CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 500 hurtiglade-punkter (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, CCS og CHAdeMO-standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet.