Oplad elbilen hos Shell i Vejle

Pressemeddelelse   •   Aug 20, 2015 08:30 CEST

Elbiloperatøren CLEVER og Shell har netop sat strøm til en hurtiglade-station med tre stik, der kan oplade alle moderne elbiler på under en halv time på Shell’s servicestation i Vejle Bøgeparken.

Elbiloperatøren CLEVER driver et landsdækkende netværk af 520 hurtiglade-punkter til elbiler, hvor elbilen kan få ny energi på 20-30 minutter. Med åbningen af den nye ladestation i Vejle Bøgeparken styrkes elbil-korridoren gennem Danmark for elbiler. Hurtiglade-stationen er ligeledes placeret tæt på motorvejen til elbilister, der er farten.

Opladning på tanken
Opsætningen af hurtiglade-stationen på Shell’s servicestation i Vejle Bøgeparken sker som et led i en samarbejdsaftale, CLEVER har indgået med Shell om at tanke el hos Shell.

-Placeringen hos Shell er ideel, da man som bilist er vant til at køre på stationen for at tanke – og samtidig er placeringen i Vejle med til at gøre CLEVERs korridor igennem landet endnu mere fintmasket til glæde for elbilister, der benytter CLEVERs ladenetværk, fortæller Casper Kirketerp-Møller, adm. direktør, CLEVER.

Opladning til alle elbiler

Den nye hurtiglade-station i Vejle har både DC-opladning med 50 kW med CHAdeMO-stik til f.eks. Ny Nissan LEAF og DC-opladning med 50 kW med CCS-stik til f.eks. BMW i3 og Volkswagen e-up! og e-Golf. Og som noget helt nyt AC-opladning med 43 kW med Type 2-stik, der specifikt passer til Renault ZOE Z.E. og Tesla.

Det er den tredje hurtig-ladestation med hver tre stik CLEVER sætter op i Vejle og CLEVER har ligeledes 2 stk 22 kW hurtiglade-standere ved hhv. bryggen i Vejle og Green Tech Center.

På CLEVERs gratis smartphone app kan man se alle ladestandere i CLEVERs ladenetværk og via telefonens GPS finde vej til nærmeste ladestander. Samtidig kan man se, om ladestanderne er ledige eller i brug – eller hvis de er midlertidig ude af drift.

Adresse på den ny hurtiglade-station

Shell Vejle Bøgeparken, Fredericiavej 151, 7100 Vejle

CLEVER har et landsdækkende ladenetværk med mere end 360 hurtiglade-punkter (22 kW, 43 kW og 50 kW (både Type 2, CCS og CHAdeMO-standard)), som passer til alle moderne elbiler på markedet.