Driftsdirektør i Comwell stopper

Comwells driftsdirektør gennem 14 år, Peer Rysgaard, stopper med udgangen af maj 2020 for at tiltræde stillingen som direktør for Great Northern i Kerteminde. Peer Rysgaard har været ansat i Comwell siden 1997 og har gennem årene været med til at udvikle Comwells mange prisvindende koncepter.

Efter 23 år i Comwell-koncernen har Peer Rysgaard besluttet at gøre karriereskift, når han pr. 1 juni 2020 tiltræder som direktør for Great Northern i Kerteminde, der driver golf- og spahotel i verdensklasse. Peer Rysgaard blev ansat som restaurantchef på Comwell Borupgaard tilbage i 1997. To år senere blev han udnævnt som hoteldirektør for Comwell Sorø, og frem mod 2006 var han ligeledes direktør for Comwells hoteller i Rebild Bakker, Roskilde og Snekkersten. I 2006 blev han udnævnt til driftsdirektør og indtrådte i koncernledelsen, ligesom han blev en del af bestyrelsen i alle datterselskaber. I 2014 blev Peer Rysgaard en del af direktionen i Comwell.

Peer Rysgaard udtaler i forbindelse med sit karriereskifte:
”Man er jo ikke altid selv herre over de tidspunkter i ens liv, hvor muligheder opstår. Jeg har altid haft det sådan, at skulle jeg frivilligt forlade Comwell, så skulle det være for noget, som var noget helt andet. Der opstod en unik mulighed med et ambitiøst og visionært projekt, hvor jeg får mulighed for at prøve mig selv af på andre områder, og hvor jeg samtidig finder tilbage til der, hvor jeg startede; den daglige drift, kontakten til gæsterne og den nære kontakt til medarbejderne,”
siger driftsdirektør, Peer Rysgaard.

Peer Rysgaard forlader en driftsorganisation i topform, der gennem de sidste mange år har høstet stor anerkendelse og priser. Peer har blandt andet sat et markant aftryk på den udvikling, Comwell har været igennem. Blandt andet kan nævnes hans indsats i forbindelse med Comwells strategiproces, udvikling og implementering af nye koncepter, opstart, udvidelse og renovering af hoteller, implementering og videreudvikling af arbejdet med bæredygtighed og opbygning af en stærk organisation.

”Med 23 år i Comwell vil jeg først og fremmest huske mit samarbejde med alle de dygtige kolleger på tværs af Danmark og Sverige samt mit tætte samarbejde med koncernchef, Peter Schelde. Noget af det, jeg er allermest stolt af, er den talentudvikling, vi i Comwell har haft og har. Vi har i dag 10 hotel-ansvarlige, vi selv har udviklet og rekrutteret fra egne rækker, og vi har altid haft mange elever, som vi uddanner, og som vil være afgørende for, at vores branche fortsat kan levere en høj faglighed,” siger Peer Rysgaard.

Koncernchef i Comwell, Peter Schelde, har arbejdet tæt sammen med Peer Rysgaard og udtaler: ”Peer har med en dedikeret indsats og en konstruktiv tilgang været med til at udvikle og implementere mange koncepter i Comwell, som ikke alene har givet os anerkendelse og priser, men som også har været med til at udvikle vores kerneforretning. Det har kun kunnet lade sig gøre, fordi han hele tiden har haft en stærk vision om at samle og styrke Comwells hoteller og venues som ét stærkt brand, så vores gæster i dag møder en personlig, professionel og engageret medarbejderstab uanset hvilket af Comwells hoteller de besøger,” udtaler koncernchef, Peter Schelde.

Der vil blive igangsat en rekrutteringsproces med henblik på at finde en ny driftsdirektør til Comwell snarest muligt.

• Virksomhedsoplysninger

Comwell Hotels er en dansk hotelkæde med hoteller i Danmark og Sverige. Comwell var de første til at introducere danskerne for et mødekoncept i 1969, dengang under navnet Scanticon, og i 1992 åbnede Comwell sit første spahotel i Danmark. Comwell driver i alt 15 hoteller i Danmark og 2 hoteller i Sverige samt Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. Desuden samarbejder koncernen med BC Hospitality Group om Comwell Conference Center Copenhagen. Koncernen er dansk og hovedsageligt ejet af Nic Christiansen Invest.

Signe Kamper Kankelborg

Pressekontakt PR- og Kommunikationschef 23328577