Laserafstandsmålerne Leica DISTO™ X3, X4 og S910 fungerer i måleområdet 0,05 m til 150 m eller 300 m, hvilket giver en nøjagtighed på ±1 mm

Conrad Business Supplies tilbyder laserafstandsmålere fra Leica Geosystems, der tilfredsstiller de høje krav i handels- og servicesektoren

Conrad Business Supplies har udvidet sit sortiment med laserafstandsmålerne Leica DISTO™ X3, X4 og S910 fra Leica Geosystems og udvider dermed sit allerede omfattende udvalg af måleværktøjer.

"Med dette nye sortiment af laserafstandsmålere tilfredsstiller vi vigtige krav fra B2B-kunder i handels- og servicebranchen, f.eks. entreprenører, tømrere, malere, gulv- og taglæggere samt ejendomsmæglere og landmålere", siger Christian Heldmann, Product Manager hos Conrad Business Supplies.

De robuste enheder i DISTO™-serien muliggør ikke blot enkle afstands-, areal- og volumenmålinger, men også måling af komplekse genstande. Enhederne fungerer med en nøjagtighed på ±1 mm i et måleområde på 0,05 m til 150 m. S910 er udstyret med innovativ X-Range-kraftteknologi og tilbyder en endnu større rækkevidde på op til 300 m og med samme høje nøjagtighed. Enhederne i DISTO™ X-serien kan modstå fald fra en højde på 2 m, hvilket gør dem ideelle til krævende byggepladsmiljøer. Alle andre DISTO™-enheder modstår fald fra en højde på 1,20 m.

Kombineret med adapterne DST 360 eller FTA360-S og et stativ kan laserafstandsmålerne udvides, så de danner en stabil målestation og giver brugerne maksimal fleksibilitet og pålidelighed.

Leica DISTO™ X3 og DISTO™ X4 er designet til brug i krævende miljøer og kombinerer innovativ måleteknologi med et design, der er tilpasset til byggepladser, og en brugervenlig grænseflade. Kabinettet og tastaturet er støvtætte og stænksikrede i overensstemmelse med IP65. Målinger i regnvejr eller rengøring af enheden under rindende vand er derfor mulig uden problemer. Med disse egenskaber er begge Leica DISTO™-enheder ideelle til hverdagsbrug på en byggeplads.

Ved design af Leica DISTO™ X4 blev der fokuseret på problemet med, at enhedernes laserpunkt ikke længere ville være synligt i intens sollys, og at målet derfor ikke kunne indfanges præcist. Derfor er Leica DISTO™ X4 udstyret med et digitalt punktfinderkamera og en 4X-zoom, der kan foretage målinger over lange afstande og i stærkt sollys. Selvom laserpunktet ikke længere er synligt, kan målet tydeligt ses på den store farveskærm. Den høje opløsning sikrer et knivskarpt billede. Derfor er afstandsmålinger over lange afstande mulige med absolut præcision.

Leica DISTO™ S910, DISTO™ X3 og DISTO™ X4 er designet til rumlig måling ved hjælp af den innovative P2P-teknologi (punkt-til-punkt), som revolutionerer målinger med håndholdte laserafstandsmålere. Leica DISTO™ S910 leveres med den integrerede P2P-teknologi og kan kombineres med FTA 360-S-adapteren for at få bedre målretning. Leica DISTO™ X3 og X4 kan udvides med Leica DST 360-adapteren for at bruge P2P-teknologien.

Den nye DISTO™ Plan-app, der fungerer sammen med alle DISTO™ Bluetooth®-udstyrede enheder, gør det let at visualisere og dokumentere målte objekter. Objekter kan tegnes i hånden og derefter automatisk skaleres med afstandsmålingen. Leica DISTO™ X3 eller DISTO™ X4 kombineret med DST 360-adapteren samt DISTO S910 tilbyder 3D-målingsfunktioner til optagelse af objekter i 2D og 3D.

Markus Hammerer, programleder hos Leica Geosystems, forklarer: "Kombinationen af Leica DISTO™ X-serien, Leica DST 360-adapteren og DISTO™ Plan-appen er revolutionerende, da den giver alle brugere den ultimative løsning. Alt er muligt, lige fra simpel afstandsmåling til P2P-målingsfunktioner (punkt-til-punkt) samt dokumentation af måledata, og alt sker med den velkendte Leica DISTO™-pålidelighed og -præcision."

Billeder kan downloades her