Har du styr på pakkelegsgaverne?

Pressemeddelelse   •   Dec 05, 2013 09:13 CET

Noget af det sjoveste ved alle julefesterne er den nærmest opbigatoriske pakkeleg! Her er tre tips til sjove pakkelege, så ikke det ikke kun er den der kan slå flest 6'ere der altid løber med alle gaverne!.

Terningelegen

Alle køber hver deres pakker, som placeres i en bunke på bordet. Indstil en timer på eksempelvis 10 minutter, og lad terningerne gå rundt på tur. Slår man 1 eller 6, må man tage en pakke fra bunken eller fra nogen af modstanderne. Alle vil helst slå så mange gange som muligt, så terninger kommer til at gå rundt i en hæsblæsende fart.

Når tiden er gået, må du at åbne de pakker du er endt med. Nogle vil have mange pakker, andre ingen. Indstil timeren igen, fx 5 minutter, og fortsæt spillet på samme måde som før. Forskellen er bare, at du nu ved hvad du kan stjæle, og der vil være en kamp til stregen om de bedste pakker.

Nummerlegen

Alle køber hver sin pakke, som placeres i en bunke på bordet. Herefter trækker alle et stykke papir med et tal fra en skål. Der skal være lige så mange tal, som der er deltagere. Den som trak nr. 1, må vælge en pakke først. Pakken åbnes, så alle kan se hvad det er.

Den som trakr nr. 2 kan derefter vælge enten at tage en ny pakke fra bunken eller vælge den pakke, som lige er blevet åbnet. Hvis han vælger at tage pakken fra den første deltager, må denne person tage en ny pakke, åbne den stille den foran sig. Det betyder, at deltager nr. 3 kan vælge mellem de to åbnede pakker eller tage en ny og åbne den. Det er bedste er derfor, at få det højeste tal i lodtrækningen, da man herigennem har mange åbne pakker at vælge imellem. Denne julegaveleg resultater garanteret i jubel og latter, når alle skal vælge deres pakke.

Pakkeåbningslegen

Udstyr: Hue, tykke handsker (helst vanter) og terninger.

Alle køber hver deres pakke og pakker den særdeles godt i flere lag papir, masser af tape, osv. Terningerne går rundt, og når nogen slår 6, skal denne person tage hue og handsker på og tage en pakke og begynde at åbne den. Mens personen slider for at få pakken op, fortsætter terningerne rundt i en hæsblæsende fart, og den næste person, der slår 6 tager den anden persons hue og vanter, og skal nu fortsætte med at forsøge at åbne pakken med dette på. Dette fortsætter, indtil pakken er FULDSTÆNDIG åben, og pakken går til den, som fik den helt pakket op.

Så tager man vanter og hue af, og starter forfra med legen, indtil nogen igen slår 6 og tager en ny pakke fra bunken, og prøver at åbne med vanter og hue og så videre.

Julegaver til julgavelegen

Da det skal være billige julegaver til spillet, kan det være svært at finde noget, der virkelig skiller sig ud. Skrabelodder, chokolade, te eller lignende er ret almindeligt. På Coolstuff vi går vi dog efter helt anderledes ting. Leder du efter gaven der skal gøre spillet endnu sjovere, skal du selvfølgelig købe en skør eller sjov gave, der skiller sig ud! Gå til vores side med alle produkter og vælg at sortere listen efter pris, så du hurtigt kan finde sjove gaver i det pågældende prisklasse du har valgt.