"Coor og mine kolleger hos Nordsjællands Politi er gode til at fortælle mig, at jeg skal være stolt over mit arbejde", siger Rowena Abadiano.

Fra au pair til Årets Medarbejder

Flid og smittende arbejdsglæde sikrede Rowena Abadiano titlen som Årets Medarbejder 2016 hos Coor. At stå på en scene og blive hyldet af sine kolleger lå ellers ikke i kortene for Rowena, der startede sin tid i Danmark som au pair

Det fascinerende ved livet er, at man aldrig ved, hvad det bringer af overraskelser. Det kan filippinske Rowena Abadiano nikke genkendende til. Da hun i 2007 landede i Kastrup Lufthavn med en etårig au pair kontrakt i hånden, havde hun ikke fantasi til at forestille sig, at hun knapt 10 år senere skulle stå på en scene og blive kåret til årets medarbejder på sin arbejdsplads.

- Jeg var rystet og meget overrasket. Jeg vidste ingenting, siger Rowena Abadiano, der modtog prisen for sit arbejde på Helsingør Politistation, hvor hun er ansat af Coor, der gennem en Facility Managementaftale løser serviceopgaver for dansk politi. Her gør hun rent blandt ’de bedste kolleger’, som hun beskriver sine kolleger hos både Coor og dansk politi.

Kærligheden trak Rowena tilbage til Danmark

Under sit au pair-ophold tilbage i 2007 fik dengang 25-årige Rowena en kæreste. Da au pair-kontrakten med familien i Holte udløb, blev Rowena ansat som au pair hos en familie i Norge, så kæresteparret blev skilt ad. Kærligheden til Danmark og kæresten havde dog godt tag i Rowena, der i 2009 flyttede tilbage til Danmark.

I 2012 havde Rowena Abadiano sin daglige gang hos Københavns Politi, og da Coor indgik en storservicekontrakt med dansk politi, skiftede Rowena arbejdsgiver og blev i stedet en del af Coors medarbejderstab. Et ønske om at komme tættere på hjemmet i Humlebæk gjorde, at Rowena i 2012 rykkede til politistationen i Helsingør. Et match, som sikrede, at Rowena i oktober 2016 blev indstillet til – og vandt – prisen som Månedens Medarbejder i Coor. Få måneder efter kunne Rowena sætte trumf på den første pris med udnævnelsen til Årets Medarbejder i Coor Awards-konkurrencen i Danmark.

En inspiration for sine Coorlegaer

Det er topledelsen hos Coor, der udnævner Årets Medarbejder ud fra de mange nomineringer, der bliver indsendt af Coors chefer og medarbejdere i driften. Coor Awards-konkurrencen er blevet afholdt i flere år nu, og er stiftet for at sætte større fokus på arbejdsglæde og på at hædre de medarbejdere, der gør en ekstra indsats i deres dagligdag.

- I Coor lægger vi stor vægt på vores kultur og medarbejdertrivsel – og anerkendelserne i form af prisen for månedens eller årets medarbejder er et af de tiltag, hvor vi kan fremhæve den enkelte medarbejder. Det skaber høj arbejdsglæde og motivation og viser, at vi har øje for individet, fortæller Ulla Amtoft, der er HR-chef hos Coor.

Hun pointerer samtidig, at anerkendelserne skaber rollemodeller og ambassadører, som gennem deres måde at arbejde på og være kolleger over for hinanden viser, hvilken type arbejdsplads, Coor gerne vil være. Netop arbejdsglæde og godt kollegaskab er også nogle af begrundelserne for, at Rowena blev udnævnt som årets medarbejder.

- Vi valgte Rowena, fordi hun udfører sit job til UG, samtidig med, at hun har en god kontakt med kunden og sine kolleger - eller Coorlegaer, som vi kalder dem. Ifølge vores kontaktperson hos Nordsjællands Politi er Rowena altid hjælpsom og i godt humør – uanset, hvor travlt der er. Hun er ganske enkelt en medarbejder i særklasse og en inspiration for sine kolleger, fremhæver Ulla Amtoft.

Stolt over at vinde som rengøringsassistent

Udnævnelsen til Årets Medarbejder fandt sted ved Coors nytårskur. Foran mange hundrede kolleger trådte Rowena med bankende hjerte op på scenen.

- Det var så stort. Jeg var lige kommet hjem fra ferie på Filippinerne, og jeg vidste ikke, at jeg havde vundet prisen. Jeg blev meget rørt, siger Rowena.

Hun er stolt over, at prisen gik til en rengøringsassistent.

- Jeg er taknemmelig over, at min arbejdsplads respekterer vores arbejde og os som personer. Det oplever jeg faktisk dagligt. Coor og mine kolleger hos Nordsjællands Politi er gode til at fortælle mig, at jeg skal være stolt over mit arbejde. Jeg ved godt, at det ikke er et højstatusjob at gøre rent, men det får de mig virkelig til at føle, når jeg behandles med så meget respekt.

Kontakt og yderligere information:

HR-chef Ulla Amtoft, Coor, ulla.amtoft@coor.com, tlf. 2787 2400

Kommunikationschef Louise Blom, Coor, louise.blom@coor.com, tlf.: 5336 5838

I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere på mere end 300 adresser. Der er 6.300 medarbejdere ansat, primært i Danmark, Sverige, Norge og Finland og en årsomsætning på ca. 6 mia. DKK (lbd. 12 mdr.). Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.

Ulla Amtoft

HR-chef HR og HSEQ +45 2787 2400