MARC SADLER DESIGNER GRANGUSTO MED DEKTON FRA COSENTINO

Dekton®-Cosentinos innovative, ultrakompakte overflade til design- og arkitektur er valgt som bordplade til det nytænkende GranGusto-køkken, som er skabt af den franske designer, Marc Sadler, i samarbejde med den italienske møbelproducent Riva 1920 til den aktuelle Salone Internazionale del Mobile 2018i Milano.

GranGusto er et iøjenefaldende semi-professionelt køkken bygget af et bredt spektrum af udvalgte, high-end elementer og materialer, som gør køkkenet til hjertet i hjemmet – og den perfekte ramme om mødet med familie og venner.

Fremtidens Køkkener

I erkendelse af hvor meget tid og energi vi investerer i at vælge et køkken, der udtrykker, hvem vi er, vores livsstil og vores præferencer – og samtidig matcher vores krav til en funktionel hverdag, har Marc Sadler og Riva 1920 skabt et modulbaseret køkken af eksklusivt træ med et æstetisk, high-quality og holdbart udtryk. GranGusto er et markant eksempel på hvordan individuel stil, behov og vaner – fra klassisk til supertrendy – dagsordenen for materialevalg: Køkkener med ubrudte linjer som strækker sig og skaber flow, køkkener med hylder og bordplader i funktionelle højder – og køkkener hvor redskaberne både skal være funktionelle og praktiske. …

Den imponerende GranGusto bordplade er produceret af den ultrakompakte overflade, Dekton® Sirius, som fanger øjet med sin intense, mørke finish. Takket være overlegne, tekniske egenskaber, som modstandsdygtigheden mod stød, ridser, varme og kulde samt en overlegen pletafvisning, er den revolutionerende Dekton® et perfekt match til det ambitiøse designprojekt..

Grundelementerne i GranGusto

GranGusto har en central ø skabt af et hårdttræs panel på en stålramme. Den specielle geometri tillader et antal separate stole – også skabt af Riva 1920. Den unikke dobbelt-funktions struktur, der hænger over øen, indeholder både lyskilder og glasophæng. Det legende lys fra rammen er en ægte stemningssætter.

Designet omfatter også to originale, sjove elementer: To træblokke med forskellig function: Den ene og mest traditionelle er en blok til tilberedning og forskæring af kød – mens den anden, som har et mere fransk udtryk, fungerer som en arbejdsstation.

Endelig er der I køkkenet taget højde for opbevaring og funktionalitet – herunder også med et vinkabinet. De indbyggede hvidevarer er fra henholdsvis Wolf og Sub-Zero.

GranGusto symboliserer den perfekte kombination af håndværksmæssige snedkertraditioner skabt af Riva 1920 med det skarpeste bud på næste generation af køkkener i high-tech materialer og med fremtidsorienterede elementer, som f.eks. Dekton® fra Cosentino

Om Dekton® fra Cosentino

Dekton® fra Cosentino er en ultra-kompakt overflade, som udgør en helt ny og innovativ type af overflader udviklet med et mål om en status som global markedsleder målrettet arkitektur og design af både indendørs- og udendørsarealer.

Dekton® er en avanceret blanding af de råmaterialer, der indgår i produktionen af glas, porcelæn og kvartsoverflader – og kan gengive alle materialer på kvalitetsmæssigt højt niveau. Dekton® producers i store formater (op til 320 x 144 cm) og elegante tykkelser (0,8, 1,2 , 2 og 3 cm) og har overlegne tekniske karakteristika: UV resistent, modstandsdygtig mod slag, ridser, slid og pletter, varme-, frost- og stødresistent – og en meget lav vandabsorbering.

De unikke Dekton® karakteristika tager afsæt i eksklusiv, specialteknologi og produktionsproces, som Cosentino Gruppens R&D afdeling har udviklet. Produktet fremstilles ved hjælp af en beskyttet, innovativ proces, Particle Sintering Technology – eller ’en teknik med sintrede partikler’ (PST). Processen er en innovativ, ultra-komprimeringsproces, der bidrager Dekton®s status som et helt revolutionerende produkt: holdbart, let at vedligeholde – og med potentiale til såvel indendørs som udendørs brug til bl.a. gulve, facader, vægbeklædninger og bordplader.

Den internationalt anerkendte arkitekt og designer Daniel Libeskinds eneste værk på den iberiske halvø, ’Beyond The Wall’ er skabt af Dekton® - og Dekton® er sponsor af ’Rafa Nadal Academy by Movistar’, hvor mere end 40.000 m2 Dekton® indgår som bl.a. facader, gulve, belægning og andre beklædninger .

Dekton XGloss® blev tildelt den attraktive Red Dot Design Award ’Product Design 2016’

www.dekton.dk

Yderligere information: