De første kunstnernavne til årets festival: labelkollektivet 100% Silk

100% Silk er et Los Angeles-baseret label der træder direkte ud af LA's eventyr og fyrer op for et mix af flashy ekstravagance, ghetto og boogieagtige narrestreger. 100% Silk rammer dansegulvet med en uimodståelig blanding af house fra et hidtil ukendt luftlag, referencer til disko-kugle-tiden og et svedigt, solfyldt beat med støj-signaler der stikker fjæset frem når muligheden byder sig. Fire af selskabets kunstnere - LA Vampires (US), Ital (US), Maria Minerva (US) and Magic Touch (US) - rammer Distortion i år.

LA Vampires som er Amanda Browns eget hamskiftende lydunivers. Ud over LA Vampires og rollen som ophavskvinde til 100% Silk er Amanda Brown medejer af Not Not Fun Records, og har fire udgivelser bag sig, der spænder fra syre-­‐jazz i samarbejde med Psychic Reality, over til et spektakulært dub-­‐samarbejde med Zola Jesus.

Ital er det twistede soloprojekt fra Daniel Martin McCormick, også kendt som Mr. Sexworker og den ene halvdel af Mi Ami. Ital er et væld af berusende, følelige og udefinerbare lyde, og kommer fra en producer med rødderne dybt begravet i undergrundsmusikken. Debut-­‐LPen på Planet Mu er frisk fra trykken, og er et grænseoverskridende, tænksomt og dansabelt trip.

Maria Minerva består af den estisk-­‐fødte nu London-­‐baseret Maria Juur, der tager ideen om soveværelses-­‐ballader-­‐turning-­‐dirty til et helt nyt niveau med hendes vokal, der på samme tid er fyldt af glæde og smerte. Med en moden selvsikkerhed skriver Maria Juur sensuelle tekster med et intellektuelt præg, der går direkte i hjertet på alle musikelskere.

Magic Touch består af Damon Palermo; den anden halvdel af Mi Ami og konstant samarbejde med Jonas Reinhardt. Damon er på forunderlig vis gået fra at være mester i at spille livetrommer, til at kunne overføre alle sine talenter og nuancer til synth-­‐ trommer og produktion.

Nis Bysted, medlem af bookinggruppen, udtaler: ”100% Silk er et kollektiv er dygtige musikere der virkelig formår at skabe ny og anderledes dansemusik.”

Mathilde Friese

Tlf. +45 29631151

mathilde@nusnus.dk

• 100% Silk
  • 2012
  • Ital
  • LA Vampires
  • Maria Minerva
  • Magic Touch
  • cphdistortion
  • distortion

Tidspunkt og dag vil blive offentliggøres tættere på festivalen.

Links til 100%

Silk Website: http://listentosilk.com

Video: http://vimeo.com/user5127134

Højtopløselige fotos findes via dette link http://goo.gl/ZVTCO