Friendly Cph slutter sig til Creuna

Creuna fortsætter kursen for oprustning i 2015 med indlemmelsen af endnu et bureau i virksomheden. Det gælder kommunikations- og marketingbureauet Friendly Cph, hvis partnere - Gitte Corfitzen og Peter Bork – fremover skriver Creuna på visitkortet.

Udvidelsen af bureauet med de to seniorprofiler er et led i en større strategisk satsning, som tilbage i juli blev indledt med købet af Relation Technology.

”Formålet er at styrke Creuna på en række områder, som vi vil excellere i,” udtaler Nikolaj Opstrup, direktør for Creuna København. ”Beslutningen om at få Gitte og Peter fra Friendly Cph med på holdet har ikke været svær. Med deres solide kompetencer indenfor marketing og kommunikation og årelange erfaring i branchen kommer de til at føje et ekstra lag af ekspertise til vores løsninger. I Creuna skaber vi engagerende og værdifulde digitale brandoplevelser for vores kunder, og med Gitte og Peter ombord kan vi i endnu højere grad skræddersy kommunikationen og skabe sammenhæng på tværs af kanaler.”

Gitte Corfitzen og Peter Bork har begge baggrund i de klassiske kommunikations- og marketingdiscipliner fra reklamebranchen - Gitte hos bureauer som OgilvyOne og Umwelt, Peter hos bl.a. Young and Rubicam, Publicis og TBWA. Efterfølgende har de gjort karriere med egne bureauer og i den seneste periode som partnere i Friendly Cph. Her er det digitale med tiden blevet en fuldt integreret del af deres arbejde med bl.a. cross-channel kampagner, produktlanceringer, medlemsprogrammer og kommunikationskoncepter. Fremover er det Creunas kontor i Hammerensgade, der danner rammen om arbejdet, og for Gitte og Peter er det især den faglige sparring og muligheden for at udbygge deres ydelser, der skaber begejstring:

”At blive en del af Creuna betyder for os, at vi – udover at få en masse virkelig dygtige kolleger – også får muligheden for at tilføje flere dimensioner til vores arbejde,” siger Gitte Corfitzen. ”Det gælder både kreativt, teknisk og indsigtsmæssigt – jeg tror, at især de analytiske kompetencer i Creuna kan rykke nogle ting for de kunder, vi bringer med os.”

Peter Bork uddyber: ”Som mindre bureau har vi ofte været med til at identificere et forretningskritisk udfordring, men har ikke haft in-house kompetencer til at løse dem med det samme. Nu kan vi meget hurtigere kvalificere og rykke på de idéer og koncepter, vi sammen skaber.”

Nikolaj Opstrup
Managing Director, Copenhagen