Dachser styrker sit netværk for landstransport i Nordeuropa.

Dachser styrker sit netværk for landstransport i Nordeuropa.

Dachser går ind på det finske marked for landtransport den 1. juni 2014. Virksomheden har etableret joint venture- selskabet Dachser Finland Oy. Dachsers samarbejdspartner i de baltiske lande gennem 15 år ACE Logistics Group ejer 50 % af selskabet.

Den nye Dachser filial med beliggenhed i Vantaa nær Helsinki kobles på Dachsers europæiske netværk med daglige afgange. Dachser i Finland råder over 1200 kvadratmeter med transit og lagerplads. Varer fra Finland når ud i hele Europa indenfor tydeligt fastlagte tidsrammer via Eurohubs i Bratislava,Überherrn og den centrale filial Bad Salzuflen i Tyskland. Det samme gælder forsendelser på vej til Finland. Dachsers partner indenfor fly- og søfragt Oy Waco Finland, der også har beliggenhed i Vantaa, tager sig af forbindelsen til de interkontinentale markeder. Dachser Air & Sea Logistics overtog aktiemajoriteten i joint venture-selskabet i 2013.

”De vigtigste kundefordele i Dachser er vores tætte netværk af filialer, en høj ensartet standard i kvalitet og ydeevne, et velintegreret europæisk it-system og de faste tidsrammer, vi arbejder efter. Det kan kunderne i Finland drage fordel af fra med det samme. Her ud over styrker og konsoliderer vi også vores landbaserede transportnetværk i Nordeuropa,” siger Michael Schilling , COO Road Logistics hos Dachser .

”Vi ser gode vækstmuligheder på det Finske marked med støtte fra Dachser-netværket, som har højt udviklede logistikprocesser og it-systemer. Vantaa har den ideelle placering, da det er et knudepunkt for de finske eksport- og importkunder. 85 procent af det finske markedet for landbaseret transport finder sted i trekantsområdet Helsinki , Turku og Tampere,” siger Tuomas Leimio, administrerende direktør for Dachser Finland Oy.

Dachser i Nordeuropa har foruden Finland også egne selskaber i Danmark , Norge og Sverige - og beskæftiger over 500 mennesker i regionen. De baltiske lande - Estland , Letland og Litauen - bliver serviceret gennem ACE Logistics Group, Dachser netværkspartner med erfaring gennem mange årtier.

Dachser, en familieejet virksomhed med hovedkvarter i Kempten i Tyskland, er blandt de førende logistikvirksomheder i Europa.

Dachser leverer omfattende transportlogistik, oplagring og kundespecifikke services inden for tre forretningsområder: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics, and Dachser Air & Sea Logistics. Omfattende og tværfaglige serviceydelser som f.eks. kontraktlogistik, konsulent- og rådgivningsydelser samt industrispecifikke løsninger er også indeholdt i virksomhedens produktportefølje. Et perfekt fungerende transportnetværk—både i Europa og oversøisk—og informationsteknologi, der er fuldt integreret i alle virksomhedens systemer er basis for levering af intelligente logistikløsninger i hele verden.

Med 25.000 medarbejdere på 471 faciliteter over hele verden opnåede DACHSER i 2013 en omsætning på næsten 5 mia. euro og håndterede ca. 70 mio. forsendelser.

For yderligere oplysninger om Dachser, se www.Dachser.com eller www.Dachser.dk