Dagrofa henter ny administrerende direktør til FoodService Danmark

Pressemeddelelse   •   Jan 04, 2017 12:00 CET

Dagligvarekoncernen Dagrofa har ansat Christian J. Storinggaard som ny administrerende direktør i FoodService Danmark, hvor han overtager stillingen fra Henrik Clausen, som efter eget ønske fratræder med udgangen af januar måned.

Det er en international profil Dagrofa har hentet ind som ny administrerende direktør i FoodService Danmark. Med bopæl i Zürich har Christian J. Storinggaard senest arbejdet som selvstændig management konsulent for konsulenthuse og kapitalfonde rundt omkring i Europa, med fokus på CRM og effektivisering af salgsprocesser og systemer. Tidligere har Christian arbejdet som Vice President Facility Care EMEA i det amerikanske selskab Ecolab, General Manager i Nilfisk-Advance samt bestridt en række internationale positioner i det engelske Dyson Limited.

”Jeg har nok fået et af de mest spændende job i dansk fødevarehandel. FoodService Danmark er et selskab med et stort potentiale og masser af dedikerede og dygtige medarbejdere, så jeg ser frem til komme i gang med implementeringen af den fremadrettede vækstplan, som skal gøre FoodService Danmark til markedsleder” udtaler Christian J. Storinggaard.

Med ansættelsen takker nuværende administrerende direktør Henrik Clausen af efter en lang årrække i selskabet.

”Efter tolv fantastiske år i FoodService Danmark ser jeg med stolthed tilbage på de resultater, vi har skabt, og den stærke velkonsoliderede virksomhed vi har fået opbygget. Det har været et stort privilegium de seneste godt 3 år at stå i spidsen for en fantastisk virksomhed med så mange dygtige og engagerede medarbejdere. De kommende års vækstplan for FoodService Danmark er nu nået til et nyt kapitel, og da jeg samtidig gerne vil prøve kræfter og bruge mine erfaringer i en anden virksomhed, synes jeg, at tiden nu var rigtig til at stoppe” udtaler administrerende direktør Henrik Clausen.

”Jeg vil gerne takke Henrik for hans store indsats, som har været en vigtig faktor i den transformation, som FoodService Danmark har påbegyndt. Henrik overleverer en virksomhed med et stort potentiale, som samtidig er klar til yderligere ekspansion, og jeg ønsker ham held og lykke fremover” udtaler Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

Den nye direktørs opgave bliver at løfte FoodService Danmark til næste niveau gennem en styrkelse af de interne og eksterne processer, der sikrer en konsekvent høj værdiskabelse over for kunderne.

”Vi har netop iværksat en ambitiøs plan frem mod 2020, som skal sikre, at FoodService Danmark øger markedsandelen markant. Det kræver en ledelse med stor erfaring inden for både forretningsudvikling, forandringsledelse og salg, og med ansættelsen af Christian har vi fundet den helt rette person til denne opgave” afslutter Per Thau.

Christian J. Storinggaard tiltræder i stillingen den 1. februar 2017.

For yderligere information

Per Thau, koncernchef i Dagrofa, tel. 4199 3402

Jan Helleskov, kommunikationsdirektør i Dagrofa, tel. 4199 3202

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder kroner om året og beskæftiger omkring 16.500 ansatte. Koncernen består i dag af butikskæderne MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt FoodService Danmark og Dagrofa Logistik.