Dagrofa samarbejder med Himmerland kylling

Pressemeddelelse   •   Jan 17, 2017 13:09 CET

MENY og KIWI kan fra uge ni tilbyde kunderne et unikt fjerkræprodukt. Sortimentet af Himmerland kylling er helt nyt i KIWI, mens det udvides med fritgående og økologiske kyllinger i MENY.

Danskerne spiser mere og mere kyllingekød, og vil gerne have flere valgmuligheder, når de står foran køledisken. Det giver Dagrofa nu mulighed for, når der tilbydes kvalitetskylling på flere niveauer, lige fra den helt almindelige kylling til en god pris, til kyllinger med fokus på øget dyrevelfærd, bæredygtigt landbrug og økologi.

”Det er vigtigt for Dagrofa, at vi kan tilbyde godt kyllingekød til danskerne. Derfor er vi glade for at have mulighed for at udvide et i forvejen godt og langt samarbejde med Himmerland kylling, der har et helt unikt produkt. Et produkt der er kendetegnet af både god kvalitet og højt fokus på dyrevelfærd”, lyder det fra Hans Holmstedt, kategoridirektør i Dagrofa.

Glade kyllinger hos Himmerland
Himmerland kylling produceres på et familiedrevet landbrug i tredje generation med stolte traditioner og kapacitet til at levere både økologiske og fritgående kyllinger kontinuerligt.

“Vi er glade for, at en så stor og vigtig detailkunde som Dagrofa bakker op om Himmerland kylling. Og vi håber, at vi i fremtiden kan udvide samarbejdet, så fokus på dyrevelfærden bliver endnu større”, siger Anders Laursen, administrerende direktør i Himmerland Kylling

MENY tilbyder både økologisk kylling, fritgående kylling og traditionel kylling fra Himmerland, mens KIWIs kunder kan købe både fritgående og traditionel kylling fra Himmerland. I begge kæder fra uge ni.

Kategoridirektør, Hans Holmstedt, Dagrofa, tlf. +45 4199 3232
Adm. direktør, Anders Laursen, Himmerland kylling, tlf. +45 2428 0926

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder kroner om året og beskæftiger omkring 16.500 ansatte inklusive ansatte i kædernes butikker. Koncernen består i dag af butikskæderne MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt FoodService Danmark og Dagrofa Logistik.