KIWI Birkerød genåbner med et brag

Pressemeddelelse   •   Feb 17, 2016 08:00 CET

Efter fire måneder med genopbygning efter en stor vandskade er KIWIs populære discountbutik i Birkerød igen klar til at byde kunderne indenfor. Lørdag den 27. februar er der stor åbningsfest.

Discountkæden KIWIs populære butik i Birkerød har siden november, hvor store snemængder forårsagede en vandskade, været lukket på grund af ombygning. Nu står den nye butik atter funklende og klar til at tage imod byens handlende. Og lørdag den 27. februar inviterer KIWI til kæmpe åbningsfest fra kl. 8.00, hvor butikken byder indenfor til et hav af slagtilbud.

”Vi ser frem til igen at slå dørene op i Birkerød. Butikken har siden den åbnede i december 2013 oplevet støt stigende opbakning fra byens handlende. I det lys er det jo dobbelt ærgerligt, at vi har måttet gennem en utilsigtet genopbygning. Jeg håber, at vi hurtigt får markeret, at KIWI er tilbage med alt det gode og grønne, vi står for – ikke mindst vores faste, skarpe rabat på frugt og grønt”, siger Carsten Hansen, kædedirektør i KIWI.

Inden det massive snefald i november sidste år satte butikken på Nørrevang 2 ud at spillet, havde købmand Henrik Enevoldsen på kort tid fået etableret KIWI stærkt i Birkerød. Blandt andet var butikkens flotte frugt- og grøntafdeling med i opløbet om årets Frugt og Grøntpris, som uddeles af Landbrug & Fødevarer.

Med KIWIs tilbagevenden til butikslivet i Birkerød får forbrugerne nu igen nem adgang til en både velplaceret og velassorteret discountbutik. Ud over KIWIs store sortiment af billige dagligvarer byder butikken også på gode vine i samarbejde med Laudrup Vin og dansk kvalitetskød fra Himmerland Kød

Dertil kommer kædens satsning på ekstra lave priser på sunde varer. Med KIWIkort får alle nemlig 20 procent rabat på al frugt og grønt.

Kontakt kædedirektør i KIWI, Carsten Hansen, mobil 2541 2650.

Om KIWI

KIWI er danskernes grønne, lokale discountbutik. I dag findes 103 KIWI discountbutikker i Danmark – herunder Danmarks største discountbutikker med bl.a. KIWI Friheden i Hvidovre. KIWI er den førende dagligvarekæde, når det kommer til energi- og miljøvenlige butikker. I januar 2015 blev KIWI den første discountkæde i Danmark til at få tildelt Svanemærket og KIWI er i dag den kæde, som har flest svanemærkede butikker. KIWI er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere i Danmark. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Læs mere: www.kiwi.dk.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Foodservice Danmark og Dagrofa Logistik.