KIWI får ny salgsdirektør

Pressemeddelelse   •   Feb 09, 2017 13:00 CET

KIWI har ansat Kristian Ikast som ny salgsdirektør.

Innovativ og handlekraftig salgsdirektør

Kristian Ikast, 37 år, kommer fra en stilling som administrerende direktør hos Clipper A/S, som han har bestridt siden 2015. Kristian Ikast kommer med en lang og solid erfaring inden for detailbranchen, og har en fortid som blandt andet Global Retail Operations Development Manager hos ECCO samt Head of Retail i henholdsvis ONLY og Tommy Hilfiger.

”KIWI er i fuld gang med en spændende vækstrejse, som kræver fuld fokus og dedikation fra hele organisationen. I sensommeren 2016 lancerede KIWI ‘Discount med Omtanke’ sammen med den nye vision om at blive Danmarks sundeste discountkæde. Vi har iværksat en masse tiltag ude i vores butikker i løbet af 2016, og opgaven består derfor nu i at hjælpe vores butikschefer til at udnytte potentialet til fulde. Jeg er derfor utrolig glad for at kunne byde Kristian Ikast velkommen til Dagrofa og ikke mindst velkommen ombord på KIWI-holdet”, siger Carsten Hansen, kædedirektør i KIWI.

Salgsdirektør glæder sig til at komme i gang
KIWI ombyggede sidste år alle sine butikker og opgraderede sortimentet især inden for ferskvarekategorierne kød og frugt og grønt. Derudover blev der henover efteråret udskiftet og implementeret helt nyt it- og kassesystem i alle butikker. Kristian Ikast skal derfor, som noget af det første, sikre, at potentialet bliver indløst i alle butikker samtidig med at videreudvikle på KIWIs strategiske positionering. KIWI tilbyder i dag kunderne det bredeste økologiske sortiment indenfor discount, udelukkende dansk, fersk kød samtidig med 20 procent på alt frugt og grønt - også det økologiske - med KIWIkortet.

’’Jeg har det meste af min karriere været beskæftiget i detailbranchen, og har derfor opbygget solid erfaring med butiksdrift - både i ind- og udland. Muligheden for at bidrage til KIWIs vækstrejse og det videre arbejde med Discount med Omtanke er noget, som jeg ser meget frem til at prøve kræfter med, og jeg glæder mig til at komme i gang” siger Kristian Ikast.

Kristian Ikast tiltræder i stillingen den 1. marts 2017, og vil referere til Carsten Hansen, kædedirektør i KIWI.Yderligere informationKontakt kædedirektør i KIWI, Carsten Hansen, e-mail carsten.hansen@kiwi.dk

Om KIWI

KIWI er discount med omtanke - danskernes grønne, sunde discountbutik. Der er i dag 101 KIWI discountbutikker i herhjemme – herunder Danmarks største discountbutikker i KIWI+ konceptet. KIWI er den førende dagligvarekæde, når det kommer til energi- og miljøvenlige butikker. I januar 2015 blev KIWI den første discountkæde i Danmark til at få tildelt Svanemærket. KIWI er i dag den dagligvarekæde, som har flest svanemærkede butikker. KIWI er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram, KIWIkortet, hvor kunderne bl.a. får 20 procent rabat på al frugt og grønt. Læs mere på www.kiwi.dk.