KIWI kommer til Malling

Pressemeddelelse   •   Maj 04, 2016 14:52 CEST

Den 14. maj åbner discountkæden KIWI endnu en ny butik i Danmark. Denne gang i Malling, lidt øst for Aarhus – et område hvor kæden i forvejen har seks butikker. Med åbningen af endnu en butik i oplandet til landets næststørste by fortsætter KIWI udbygningen af sin tilstedeværelse i og omkring landets største byer, og kæden har nu 96 butikker i Danmark.

”Det er helt centralt i vores arbejde med at forankre KIWI som et centralt indslag i danskernes dagligdag, at vi fortsætter med at åbne nye butikker i og omkring landets største byer. I Malling har vi fået mulighed for at etablere KIWI på en rigtig god beliggenhed og i et område, som har en stærk lokal forankring og stadig ligger tæt på Aarhus. Derfor ser vi meget frem til at give borgerne nye billige, indkøbsmuligheder”, siger Carsten Hansen, kædedirektør i KIWI.

På åbningsdagen den 14. maj kl. 8.00 vil butikschef Morten Skov sammen med sine medarbejdere stå klar til at byde kunderne velkommen i KIWI. I anledning af åbningen vil der være et hav af stærke tilbud i butikken, lige som dagen vil være præget af festligheder og glade mennesker.

KIWI Malling har et butiksareal på 670 m2 og er etableret efter KIWIs ambitiøse standarder for både energioptimering og affaldssortering. I forbindelse med åbningen har KIWI skabt nye lokale arbejdspladser – 11 ud af 14 ansatte er nemlig fra lokalområdet.

Med KIWIs åbning i Malling får malingenserne nu en både velplaceret og velassorteret ny discountbutik. Ud over KIWIs store sortiment af dagligvarer til discountpriser byder butikken også på KIWIs danske kvalitetskød fra Himmerlandskød, på det gode vinsortiment fra Laudrup Vin og ikke mindst KIWIs ekstra lave priser på sunde varer. Med KIWIkort får alle nemlig 20 procent rabat på frugt og grønt.

Kontakt kædedirektør i KIWI, Carsten Hansen, e-mail carsten.hansen@kiwi.dk

Om KIWI

KIWI er danskernes nye, lokale discountbutik. I dag findes 96 KIWI discountbutikker i Danmark – herunder Danmarks største discountbutikker med bl.a. KIWI Bøsbrovej i Randers. KIWI er den førende discountkæde, når det kommer til energi- og miljøvenlige butikker, og fik som den første discountkæde i Danmark Svanemærkede butikker. De første butikker åbnede i 2008 i Jylland og på Fyn. Virksomheden er ejet af Dagrofa og beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere i Danmark. Som et særligt tilbud i discountmarkedet har KIWI et fordelsprogram med KIWIkort. Læs mere: www.kiwi.dk.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.000 ansatte. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Foodservice Danmark og Dagrofa Logistik.