MENY rydder bordet til prisuddeling

Pressemeddelelse   •   Okt 12, 2016 17:00 CEST

Intet mindre end tre gange måtte fødevaremarkedet MENY på scenen, da Landbrug & Fødevarer uddelte sine priser til Danmarks bedste supermarkeder 2016. Med sig hjem havde MENY både Frugt & Grøntprisen, Slagterprisen og Mejeriprisen.

Landbrug & Fødevarer har netop uddelt årets mest prestigefyldte priser til fødevarebranchen. Det skete ved Fødevaredagen 2016 på Hindsgavl Slot ved Middelfart, hvor fødevaremarkedet MENY var flot repræsenteret. Med nominerede butikker i kategorierne, Slagterprisen, Frugt & Grøntprisen og den nye, Mejeripris havde hele tre MENY-butikker lagt billet ind på dagens fødevarepriser.

Og det endte med, at MENY løb med alle tre eftertragtede fødevarepriser. Til udelt begejstring for MENYs kædedirektør Jørgen Nielsen, der lige siden MENYs entre på det danske dagligvaremarked har været bannerfører for den genrejsning af klassiske købmandsdyder og respekten for de gode fødevarer, som MENY-kæden i dag er synonym med.

”Det er naturligvis utroligt glædeligt, at ekspertjuryerne hos Landbrug & Fødevarer ligesom forbrugerne kan se, at vi gør noget helt særligt for ferskvarerne og fødevarerne i MENY. Vores tilgang til at drive et fødevaremarked, der kan og vil noget ekstra. Herunder vores massive investeringer i dygtige fagfolk og madarbejdere og udviklingen af hele ferskvaresiden, som har været forsømt herhjemme i en årrække. I al beskedenhed vil vi sammen med købmændene fortsætte med at højne standarden i dansk dagligvarehandel kombineret med et konkurrencedygtigt prisniveau, og dagens anerkendelser viser, at vi er på rette spor”, siger Jørgen Nielsen.

I juryens begrundelse for at vælge MENY Vermlandsgade, som vinder af Frugt- & Grønt prisen lød det blandt andet, at fødevaremarkedets frugt- og grøntafdeling er ny og visionær. MENY Aalborg blev valgt som vinder af Slagterprisen på grund af afdelingens kæmpe sortiment, høje kvalitet og deres evne til at vejlede kunderne. MENY Hellerup vandt på grund af deres overdådige ostesortiment og fokus på uddannelse af deres madarbejdere.

Mere information på http://www.goderaavarer.dk/aktuelt/foedevaredagen-2016

For yderligere information kontakt:

Jørgen Nielsen, kædedirektør i MENY, tlf.: 2162 3435

Fakta:

MENY er Danmarks fødevaremarked og er ejet af Dagrofa. MENY kæden introducerer et koncept med stærkt fokus påspecialiteter, ferskvarer og god, faguddannet betjening. MENY har markedets største varesortiment både til hverdag og fest og byder påen kærkommen fornyelse i dagligvarehandlen herhjemme. Kæden har 118 butikker i Danmark, heraf 13 særlige MENY Gourmet-butikker, og beskæftiger godt 5.500 medarbejdere.

Følg Dagrofas nyheder på www.mynewsdesk.dk/dagrofa

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 20 milliarder kroner om året og beskæftiger omkring 16.500 ansatte. Koncernen består i dag af butikskæderne MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt FoodService Danmark og Dagrofa Logistik.