Ny stærk kommunikationsdirektør i Dagrofa

Pressemeddelelse   •   Maj 12, 2016 11:15 CEST

Dagrofa har ansat Jan Helleskov som ny kommunikationsdirektør. Jan Helleskov (50) kommer fra en stilling som Director Communications & PR hos Bang & Olufsen. Tidligere har Helleskov blandt andet været kommunikationschef hos Magasin du Nord og Republic of Fritz Hansen.

”Kommunikation og positionering bliver en stadig vigtigere parameter i detailhandelen, og med Jan Helleskovs tiltræden sikrer vi os strategisk tyngde på dette indsatsområde. Derudover vil hans store erfaring med mediehåndtering og PR-eksekvering i både ind og -udland uden tvivl blive en markant gevinst for koncernen”, siger Peter Hiort-Lorenzen koncerndirektør for Forretningsudvikling, HR og Kommunikation i Dagrofa.

Den nye kommunikationsdirektør får det overordnede ansvar for selskabets interne og eksterne kommunikation, herunder håndtering af egne medier, presse og sociale kanaler.

”Dagrofa er med sin centrale position i dagligvaremarkedet en virkelig spændende virksomhed, der gennem sine stærke brands har berøring med en meget stor del af danskerne, og jeg ser frem til sammen med resten af holdet at arbejde for at skabe øget synlighed og gennemslagskraft for Dagrofa”, siger Jan Helleskov.

Kommunikationsdirektøren tiltræder i Dagrofa den 1. august.

For yderligere information kontakt venligst koncerndirektør for Forretningsudvikling, HR & Kommunikation i Dagrofa, Peter Hiort-Lorenzen, på telefon 2048 6109.

Dagrofa koncernen omsætter for ca. 19,6 milliarder om året og beskæftiger ca. 7.200 ansatte. Koncernen består i dag af profilhusene MENY, KIWI, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Foodservice Danmark og Dagrofa Logistik.