Dana fylder 35 og springer ud med en ny profil

I år fylder Dana 35 år, og det bliver fejret med en ny profil og et helt nyt visuelt design. Dana får blandt andet en helt ny hjemmeside og et nyt spændende logo i en frisk grøn farve, som signalerer glæde, fornyelse, håb og friskhed.

En a-kasse er en privat arbejdsløshedsforsikring, der sikrer, at folk kan få dagpenge, hvis det uheldige skulle ske og de mister deres job. A-kasser er som regel målrettet folk i specifikke brancher, og således også Dana, der lige siden grundlæggelsen – og måske som den første a-kasse nogensinde – har fokuseret på de selvstændige.

Men Dana vil gerne være meget mere end ”bare” en forsikring mod arbejdsløshed.

”Vi satte os simpelthen ned og stillede os selv alle de svære spørgsmål. Hvad vil vi egentlig med Dana, hvor skal vores fokus ligge og hvordan vil vi gerne have, at folk opfatter os,” fortæller Keith Fobian, der er administrerende direktør for Dana.

”Som udgangspunkt er vi her selvfølgelig for at tilbyde medlemmerne en tryghed, hvis drømmen om egen virksomhed skulle briste, men vi vil i lige så høj grad gerne være med til at skabe succesen og sørge for at det aldrig kommer så vidt,” fortsætter han.

Dana definerer nu sig selv som et hus med fem etager, der skal gøre det muligt for den selvstændige at fokusere mest muligt på sine kernekompetencer og den gode idé. De fem etager består af forsikring, en fordelsaftale, rådgivning, et undervisnings-akademi og netværk.

”Vi ser Dana som en moderne og dynamisk a-kasse med fokus på vores medlemmers særlige behov, for eksempel med konkrete tilbud om rådgivning og undervisning rettet mod selvstændige, og på at skabe mulighed for netværk og nye kontakter blandt ligesindede,” fortæller Keith Fobian.

Det nye design signalerer vækst, håb og succes både for Dana og for a-kassens medlemmer med friske, grønne farver, dynamiske billeder og et moderne bogstav-design, der også kan bruges som byggesten for eksempel til grafer.

• ny profil