Danish Crowns salg af Plumrose USA på plads

De amerikanske konkurrencemyndigheder har godkendt Danish Crowns salg af datterselskabet Plumrose USA til det brasiliansk-baserede JBS S.A., der er verdens største aktør indenfor forarbejdning af kød. I forlængelse af godkendelsen, og opfyldelse af øvrige betingelser, er overdragelsen nu endegyldigt gennemført.

- Salget af Plumrose USA markerede et stort skridt fremad i forhold til at levere på de langsigtede mål i Danish Crowns strategi frem mod 2021. Vores finansielle kapacitet er styrket ganske betragteligt. Det giver os stor handlefrihed i forhold til at bidrage til det, jeg vil kalde en nødvendig konsolidering af fødevarebranchen indenfor forarbejdede kødprodukter på vores fire hjemmemarkeder Danmark, Sverige Polen og Storbritannien, siger Danish Crowns Group CEO Jais Valeur.

• 4wd-strategi
  • køb og salg