Husk medlemsregistreringen 2017

Fra 1. december 2017 til 31. januar 2018 er der åbent for medlemsregistrering, og uanset om jeres forening eller klub er medlem af ét eller flere hovedforbund (DCU/DGI), skal I registrere jeres medlemstal - men kun én gang og kun samme sted.

Portalen til registreringen åbner altså 1. december, hvor Centralt ForeningsRegister sender en mail til alle foreninger vedrørende indberetning af medlemstal. Foreningens formand og kasserer samt en eventuel registreret medlemsansvarlig vil få fremsendt log-in på mail fra CFR. Afsenderen vil være info@medlemstal.dk.

Hvor og hvornår skal medlemstallene registreres?

På medlemstal.dk registrerer I jeres medlemmer. Det er også her, I finder vejledning til de fælles registreringsregler. Foretrækker I en visuel vejledning, findes en videoguide her:

Videoguide til medlemsregistrering

Hovedtrækkene i medlemsregistreringen er:

• Kun ét medlem pr. kontingent
  • Alle, der har været aktivt medlem i tre måneder eller mere, tælles med

Foreninger skal kun indberette medlemstal én gang, selvom foreningen er medlem af flere af idrætsorganisationerne.

Medlemmer opdeles i aldersklasser, og det skal oplyses, hvor mange medlemmer der dyrker (både konkurrence og ikke-konkurrence) inden for:

• BMX
  • Motionscykling
  • Terræncykling/Cross/MTB
  • Banecykling
  • Bestyrelse, ledere og instruktører 0-24 år
  • Bestyrelse, ledere og instruktører 25 år og derover

Konkret vejledning

Hvis du vil vide mere om den konkrete medlemsregistrering - eksempelvis hvordan flerstrengede foreninger medlemsregistrerer eller hvordan det nu er med medlemmer, som er meldt ud i årets løb - så læs mere i vejledningen, som du finder på dette link:

Vejledning til medlemsregistrering

Foreninger kan kontakte info@medlemstal.dk eller 70 20 18 00