Danske Spil: Han er den nye Tour-favorit

Der er lagt op til et kæmpe drama i toppen af Tour de France-klassementet, når rytterne tirsdag begynder på løbets sidste uge. Der er lige nu kun 2 minutter og 14 sekunder fra Julian Alaphilippe på førstepladsen til Emanuel Buchmann på sjettepladsen, og dermed erklærer de hos Danske Spil kampen om den samlede sejr for vidåben.

- De seneste dage – særligt søndagens etape – har vist os, at forhåndsfavoritter som Geraint Thomas, Nairo Quintana og desværre også Jakob Fuglsang ikke er de stærkeste ryttere. I hvert fald ikke lige nu, siger Jeppe Helbo, oddssætter hos Danske Spil.

Den sidste uge byder først på et par mere eller mindre flade etaper, hvor favoritterne forventes at holde sig i ro. Men torsdag, fredag og lørdag kan løbet potentielt eksplodere igen, når der er bjergetaper i Alperne, inden feltet retter snuden mod Paris på sidste etape på søndag.

- Det er helt usædvanligt tæt i toppen af det samlede klassement, og det gør det svært at forudsige vinderen. Én dårlig dag i den sidste uge kan sende en rytter helt ud af kampen om den gule trøje.

- Når det så er sagt, så så Thibaut Pinot altså rigtig godt ud i Pyrenæerne, og resten af Touren ligger godt til ham. Der er ikke en enkeltstart, der kan redde typer som Geraint Thomas og Julian Alaphilippe, som ikke umiddelbart er lige så dygtige til at køre opad som Pinot. Det er bjergben, der kommer til at afgøre det.

Pinot hørte ikke til blandt oddssætterens favoritter inden løbet. Oddset-spillere kunne inden løbsstart spille Pinot som vinder af Touren til odds 20,00 – det odds er siden styrtdykket og ligger lige nu i 2,20.

- Alaphilippe fører lige nu med 1 minut og 50 sekunder ned til Pinot på fjerdepladsen, men vi så Alaphilippe have problemer med at følge med i søndags, hvor Thomas og Kruijswijk på anden- og tredjepladsen heller ikke kunne følge Pinot. Vi forudser, at Pinot fortsætter med at angribe, og baseret på de seneste dage kan ingen følge med ham lige nu. Det ligger til, at han tager sin første Grand Tour-sejr, siger Jeppe Helbo.

Mens Jeppe Helbo har et bud på vinderen af den gule trøje, så har han også et bud på, hvordan Jakob Fuglsangs klassementsdrømme ender.

- Det er desværre ikke gået helt efter planen for Fuglsang. Han har ikke kunne følge med de bedste, og vi vurderer, at det er mest sandsynligt, at han ender mellem plads nummer syv og ti.

16. etape af Tour de France starter tirsdag den 23. juli kl. 13.15 danske tid.

Tjek alle Danske Spils Tour-odds lige her: https://danskespil.dk/oddset/cykling/international/tour-de-france

• spil
  • tour de france