Danske Spil og North indgår nyt samarbejde

Danske Spil bliver ny sponsor for den danske esports-organisation North, der er blandt verdens bedste inden for Counter-Strike.

Sponsoratet er Danske Spils hidtil største inden for esport, som er verdens hurtigst voksende sportsgren.

- Vi er utroligt glade for den aftale, vi har fået lavet med North. Det er en topprofessionel organisation, der lige som os ser et stort potentiale og har store ambitioner med esport, siger Søren Nielsen, Marketingchef hos Danske Licens Spil, og forsætter:

- Aftalen er et udtryk for, at vi hos Danske Spil tager den her sport seriøst, og i samarbejde med North kan vi skabe en endnu stærkere platform for begge parter. Vi glæder os meget til at komme i gang med de muligheder, den her aftale giver os.

Hos North, der er ejet af FC København og Nordisk Film, glæder man sig også over Danske Spils engagement:

- Vi mærker en stor interesse for vores organisation, og vi ser frem til at udvikle os yderligere i samarbejde med Danske Spil omkring blandt andet content om vores Counter-Strike-hold, som lige nu deltager i en af verdens største turneringer i Polen. Vi er sikre på, at begge parter får en masse ud af det her sponsorat, siger Christian Sørensen, adm. direktør i North.

Danske Spil har allerede etableret sig som spiludbyder på esport via eOddset og på contentsiden med eOddset TV.

Yderligere information kan fås hos Rasmus Simonsen, eOddset Brand Manager, tlf.: 50 50 25 63.

Fakta om esport:

esport er verdens hurtigst voksende sportsgren målt på økonomi og rundede i 2016 ifølge Deloitte en global omsætning på 3,5 mia. Kroner. Den eksplosive vækst forventes at fortsætte og både præmiepenge til turneringer, sponsorater og tv-rettigheder vil øges. Betting på esport er ligeledes i eksplosiv vækst.

• danske licens spil
  • esport