Danske Spil sælger sin andel af CEGO

Danske Spil har i dag afholdt ekstraordinær generalforsamling, hvor virksomhedens salg af sin andel af spillevirksomheden CEGO blev godkendt. Køberen er de nuværende delejere af CEGO samt Via Equity III K/S.

Danske Spil er tilfredse med handlen og adm. direktør Susanne Mørch Koch udtaler i den forbindelse

”I Danske Spil er vi stolte over at have været med på en spændende og profitabel udviklingsrejse med stifterne af CEGO. Der er blevet udviklet spil med en helt særlig appel til kunderne, og virksomheden er vokset markant under Danske Spils medejerskab. Det har været en god forretning til gavn for samfundet, kunderne og Danske Spil.

Nu er CEGO moden til at tage næste skridt i virksomhedens udvikling. Derfor har vi nu lagt hele virksomheden i hænderne på de oprindelige ejere og Via Equity. Salget af Danske Spils ejerandel har indbragt en pæn forrentning af den oprindelige investering, og indtægten fra salget tilfalder statskassen. Vi ønsker held og lykke til CEGO med den videre færd. Det bliver spændende at følge.”

Transaktionen er tillige godkendt af Spillemyndigheden, og closing forventes gennemført ved udgangen af juli 2019.

For eventuelle spørgsmål:

Lars Kaspersen, kommunikationschef Danske Spil, tlf. 30180782