Danske Spil vinder fornem eSport Award

eSportens svar på Oscaruddelingen blev torsdag aften afholdt i London, hvor 800 professionelle deltagere fra spilverdenen var samlet for at uddele priser i 30 forskellige kategorier. En af dem var prisen for årets eSports operatør, som Danske Spil stolt kunne bringe med hjem til hovedkvarteret I Brøndby.

”Det er selvfølgelig super fedt. Især fordi det er en anerkendelse af det store stykke arbejde, vi har lagt i eSporten og eOddset brandet. eOddset har jo på mange måde været et projekt båret af ildsjæle, og når vi så bryder muren udadtil ved at blive anerkendt som årets eSports operatør, så føler man jo en stor tilfredshed på brandets vegne," siger Brand Manager hos Danske Spil Rasmus Simonsen og forklarer, hvorfor han tror, at det var lige præcis Danske Spil, der løb med prisen.

”Jeg tror, at juryen har set på kombinationen af vores unikke kommunikation, via bl.a. eOddsetTV og aktiveringer af samarbejdspartnere som North og Heroic, og så vores stærke produktfokus på danske eSports specials, som vi markedsfører os på, og som vi mange gange er de eneste på markedet, der har."

Væddemål på computerspil har de senere år overhalet kendte sportsgrene som badminton og cykling, og det forventes at vokse eksplosivt de kommende år.

”Udviklingen går mod større ligaer og større events. Dvs. det bliver mere og mere som traditionel sport, hvor store ligaer bærer sporten på bettingsiden. Mulighederne er store, fordi eSport er en digital sport, og fordi det hovedsageligt er 18-24-årige digitale brugere, der konsumerer eSport. Det betyder, at man som firma og brand kan – og skal – arbejde med de nyeste trends og medier for at være relevant for målgruppen," lyder det afslutningsvis fra Rasmus Simonsen.