Efter stemmekaos i Eurovision: Danske Spil giver pengene tilbage til kunder

Havde du oddset på, at Sveriges sang til Eurovision ville ende i top fem? Så får du nu pengene tilbage af Danske Spil.

Lørdagens finale i Eurovision fik onsdag et noget kaotisk efterspil, da det viste sig, at der havde været problemer med nogle af stemmerne i finalen. Det betød, at rækkefølgen i dette års top fem ikke var korrekt, og at Sverige bytter plads med Norge og dermed bliver nummer fem i årets Eurovision.

Hos Danske Spil står der klart i spillereglerne for Oddset, at ændringer i et væddemåls resultat skal ske senest dagen efter kl. 11, for at det ændrer gevinstudbetalingen. Disse regler gælder stadig. Derfor står gevinstudbetalingerne på Norge i top fem ved magt. Men i dette tilfælde har man hos Oddset valgt at tilbagebetale indskuddet til de kunder, der har haft Sverige i top fem per kulance.

-Vi har nogle klare regler for gevinstudbetaling, som selvfølgelig står ved magt. Samtidig vil vi gerne have, at folk har en god oplevelse med Oddset. I Eurovision er der sket noget, som ingen har kunnet forudse. Det er kommet frem blot fire dage efter finalen, så der er ikke, som vi nogle gange har oplevet med dopingskandaler, gået måneder og år før et resultat bliver ændret. Så derfor har vi besluttet at tilbagebetale folks indskud, hvis de har sat penge på, at Sverige ville komme i top fem, eller at Sverige ville slutte højere end Norge, siger Jens Nielsen, Sportspilschef i Danske Licens Spil.

Han understreger, at det ikke betyder, at folk nu kan få deres indskud tilbage på alle mulige gamle væddemål.

-Det her er en særlig situation, og sådan nogle vil opstå en gang i mellem. Vi tager derfor stilling til dem, som de kommer. I september så vi for eksempel vikarlandsholdet i fodbold repræsentere Danmark. Her gav vi også en række kunder pengene tilbage, da vilkårene for deres odds havde ændret sig drastisk, siger Jens Nielsen.

Rent praktisk vil alle der har spillet på nettet i løbet af de næste dage få tilbageført deres indskud til deres spilkonto. Har man spillet i en butik, skal man kontakte Danske Spils kundecenter. Så vil de kunne hjælpe en med tilbageførslen af indskuddet.