FC Nordsjælland og Danske Spil i samarbejde

Pressemeddelelse   •   Jul 24, 2013 10:30 CEST

Det er med en ny spillepartner på sidelinjen, når hjemmekampen mod Viborg fløjtes i gang den 26. juli. FC Nordsjælland har nemlig lavet en aftale med Danske Spil.

Når FC Nordsjælland spiller første hjemmekamp i sæsonen i Farum Park, er det med en ny samarbejdspartner ved klubbens side. En ny stor aftale gør nemlig Danske Spil til klubbens officielle spillepartner.

- Vi har indgået en rigtig flot aftale med Danske Spil, som både sikrer FC Nordsjælland et betydeligt kontant beløb de kommende to sæsoner og samtidig vil bidrage positivt til fodbolden i regionen via de såkaldte affiliate-aftaler med vores samarbejdsklubber. Vi har haft flere muligheder for at indgå en aftale med en officiel spillepartner de senere år og er glade for, at vi har afventet udviklingen. Den aftale, vi nu har indgået med Danske Spil, matcher vores økonomiske forventninger, men lige så vigtigt: Det er det helt rigtige værdi-match for FC Nordsjælland, udtaler FC Nordsjællands bestyrelsesformand Allan K. Pedersen.

Den nye aftale betyder, at Danske Spil frem over vil være synligt til stede ved FC Nordsjællands kampe, og at klubben åbner for en affiliate-ordning, hvor den vil få en andel i omsætningen, hvis der spilles på Danske Spils produkter via klubbens hjemmeside. Samarbejdet gavner altså ikke kun Superligaholdet, men også klubbens bredde.

- FC Nordsjælland har været igennem en rivende sportslig udvikling igennem de seneste par år. Derfor er det et naturligt skridt for Danske Spil at gå ind i et partnersamarbejde. Aftalen åbner samtidig op for, at alle FC Nordsjællands netværksklubber kan tjene penge til klubkassen via samarbejdet. Vi er især glade for, at aftalen samtidig støtter op om det, som Danske Spil i forvejen gennem tipsmidlerne har støttet i mange år, nemlig breddeidrætten, siger Thomas Huniche, Danske Spil.

FC Nordsjælland er den sjette Superligaklub, som Danske Spil indgår samarbejde med - foruden også Dansk Håndbold Forbund, som også er blandt spillepartnerne. Samarbejdet er foreløbig planlagt til de næste to år.