Fuglsang i gult i Paris koster Danske Spil stort millionbeløb

Lykkes det Jakob Fuglsang at snyde alle favoritter igen, så kommer det til at koste Danske Spil et syvcifret beløb, meddeler spiludbyderen.

- Først og fremmest er det bare helt vildt spændende, at vi har en dansk rytter, som formentlig kommer til at kæmpe med om de rigtig sjove pladser, siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil og fortsætter.

- Vi vurderer dog Fuglsang til at være en outsider, og vi har ham som femtefavorit til odds 18,00 som vinder af løbet. Efter hans sejr i Critérium Dauphiné har vi dog oplevet en større tiltro til ham blandt vores kunder, som har spillet mere på ham som Tour-vinder end før det løb. Det gør nu, at en samlet sejr til Fuglsang i Tour de France vil komme til at koste os et større millionbeløb, siger Peter Emmike

Jakob Fuglsangs bedste resultat i det samlede klassement i Tour de France er en syvendeplads i 2013. Danske Spil ser ham lige nu være stærk nok til at kæmpe med om pladserne i top fem.

- Det var en flot sejr i Critérium, men Froome, Porte og Contador kommer uden tvivl til at være endnu stærkere til Tour de France, end de var i det løb. Og så kommer Nairo Quintana jo også til. De fire vurderer vi til at være stærkere end Fuglsang, som også skal kæmpe for at holde ryttere som Valverde, Bardet, Thomas og Chaves bag sig, siger Peter Emmike, som trods Astanas nylige udmeldinger stadig tror på danskeren som kaptajn i højere grad end løjtnant.

- Astana meldte godt nok ud, at Aru kører som kaptajn, men de kan ikke ignorere Fuglsangs form. Hvis Fuglsang holder sig til og ikke taber tid til Aru, så skal han nok få sin chance for at køre klassement. Det forventer vi i hvert fald, siger Peter Emmike.

Danske Spil har Chris Froome som favorit til at tage sin tredje løbssejr i træk i Touren. Froome giver odds 2,30 som vinder. Lidt mindre end Porte til odds 2,90.

Hos Danske Spil har man mulighed for at spille på flere forskellige udfald, der handler om Jakob Fuglsang. Vinder han en etape? Det står til odds 3,50. Tror man, at Fuglsang slutter foran den anden Astana-kaptajn Fabio Aru i klassementet, så får man odds 2,25 på det.