Nyslået Lotto-millionær: Nu skal jeg have et Rolex

En familiefar i 40’erne fra Aalborg Kommune fik en forrygende start på året, da han vandt en million på Millionærgarantien, hvor man bliver millionær, selvom man har 0 rigtige. Manden, der er Plus-kunde og spiller på abonnement, fik sig noget af en overraskelse, da han søndag morgen ved syv-tiden tjekkede sin mail og så, at der var kommet besked fra Danske Spil.

- Normalt når man får sådan en mail, så er det fordi man har vundet 50-60 kroner. Men lige pludselig stod der en masse nuller. Jeg fattede ingenting og kunne ikke få beløbet til at passe, for jeg anede ærligt talt ikke, at der blev trukket lod om 2x1 million-gevinster hver uge. Men jeg kunne jo se, da jeg loggede ind på min spil-konto, at pengene stod til udbetaling, så de var der jo, fortæller manden, der gerne vil være anonym.

Manden har spillet i 10-12 år og bruger af og til sit Lotto-abonnement som en slags terapi.

- Hvis man har haft en møgtræls dag, så er det en god måde at få vendt tankerne hen imod alle de ting, man kunne  gøre, hvis man vandt en million. Det hjælper lidt, synes jeg.Og nu behøver det ikke at blive ved drømmende. Det er jo helt fantastisk, lyder det.

Efter den heldige vinder havde sundet sig over sin overraskende status som millionær, gik han ind og vækkede sin kæreste. Og da han skulle fortælle hende om gevinsten kunne ikke dy sig for at hovere en lille smule.

- Vi har altid diskuteret, om det er pengene værd at spille Lotto. Hun siger altid, at hun vinder ved ikke at spille, fordi hun ikke spilder sine penge. Hvor jeg jo mere har den tilgang, at hvis man ikke spiller, så vinder man slet ikke. Og nu har jeg fået ret. Det er da meget rart, siger den heldige vinder med et grin.

Og intet tydede på, at kæresten var ked af, at have taget fejl.

- Da det gik op for hende, fløj hun nærmest op i loftet. Hun ringede til både hendes egne og mine forældre og var helt oppe at køre. Vi inviterede selvfølgelig hele familien ud at spise om aftenen, så vi kunne fejre det, fortæller han.

Den heldige vinder forklarer, at størstedelen af pengene skal gå til "noget så kedeligt" som at betale et billån ud og at skyde penge ind i den virksomhed, han netop har startet op. Men han har også en lille drøm, der nu skal blive til virkelighed.

- Jeg har altid drømt om at købe et Rolex-ur, men jeg syntes, det var sådan lidt ego at bruge penge på, når man har to børn. Men nu skal det altså være, siger han, og fortæller desuden at børnene allerede har fået en ny Playstation og at kæresten stadig tænker over, hvilken ”gave” hun skal forkæle sig selv med.

Derudover vil familien gerne ud at rejse i en længere periode. Men der er endnu ikke sat dato eller land på.