Oddset bliver hovedsponsor for kvindelandsholdet

Det danske kvindelandshold teamer op med Oddset, når der til sommer skal spilles om EM-medaljer i Holland. En samarbejdsaftale, som strækker sig over to år til og med VM i Frankrig 2019.

Danske Spil har indgået endnu en partnerskabsaftale med DBU og er nu også hovedsponsor for det danske kvindelandshold. Stolt sponsor endda, fortæller Søren Nielsen, marketingchef hos Danske Licens Spil.

- For os er der rigtig meget værdi i sponsoratet af kvindelandsholdet. Kvindefodbolden og særligt landsholdet er i en rivende udvikling med mere opmærksomhed både fra medier og fra den danske befolkning, og det vil vi gerne være en del af. I forvejen sponserer vi både det danske herrelandshold og U21-landsholdet,” siger Søren Nielsen.

Danske Spils marketingchef anerkender dog også, at samarbejdet nok vil vække opsigt, da kvindelandsholdets stærke profiler og Oddsets mangeårige kampagne-slogan ”Der er så meget kvinder ikke forstår” ikke er skræddersyet til hinanden. Men det betyder ikke, at det bliver lavet om.

-Nej. ’Der er så meget kvinder ikke forstår’ er Oddsets slogan. Og sådan bliver det ved med at være. Men vi kommer helt sikkert til at bruge skismaet mellem kvindelandsholdet og Oddsets slogan aktivt i vores markedsføring af sponsoratet. Kvindefodbold er helt ærligt ikke det store forretningsområde for Danske Spil, og på trods af, at der heller ikke er så mange, der følger med i kvindefodbold, har vi alligevel valgt at være sponsor. Fordi vi har stor beundring for de kvinder, der spiller topfodbold og dyb respekt for, at de er forbillede for så mange pigespillere, fortæller Søren Nielsen.

Hos DBU er kommerciel direktør Katja Moesgaard også opmærksom på spændingsfeltet mellem kvindelandsholdet og Oddsets kendte slogan:

-Aftalen er vigtig for kvindelandsholdet og for kvindefodbolden generelt, og Danske Spils sponsorat er et godt billede på, at erhvervslivet har fået øjnene op for kvindelandsholdets værdi som brand. Danske Spil er en af sværvægterne i erhvervslivet, og derfor er det et stærkt signal, når en virksomhed, der umiddelbart har mænd som deres primære målgruppe, kan se mulighederne og værdien i et partnerskab, siger Katja Moesgaard.

For yderlige information:

Presseafdelingen i Danske Spil, tlf. 30851785