Susanne Mørch Koch bliver ny adm. direktør i Danske Spil i april 2017

H.C. Madsens afløser på posten som adm. direktør i Danske Spil er nu fundet. Afløseren er den 42 årige Susanne Mørch Koch, der kommer fra en stilling som kommerciel direktør hos DSB

Som et led i generationsskiftet meddelte bestyrelsen i Danske Spil i maj 2016, at H.C. Madsen ville stoppe som administrerende direktør i april 2017.

H. C. Madsens afløser er nu fundet, og fra april 2017 er Susanne Mørch Koch ny adm. direktør for Danske Spil.

Formand for bestyrelsen i Danske Spil, Peter Gæmelke, er meget tilfreds med ansættelsen af Susanne Mørch Koch.

-Fra bestyrelsens side mener vi, at vi har valgt den bedste kandidat til jobbet som adm. direktør for Danske Spil. Susanne Mørch Koch kommer fra en statsejet virksomhed, så det er ikke fremmed for hende at arbejde i en virksomhed på de vilkår. Samtidig besidder hun en lang række kvaliteter, der vil være til gavn for Danske Spil som organisation, siger Peter Gæmelke.

Den kommende adm. direktør glæder sig til sit nye job, og ser frem til udfordringerne og opgaverne i Danske Spil.

-Danske Spil står overfor en meget spændende udvikling de kommende år, og den udvikling glæder jeg mig til at blive en del af. Jeg tiltræder min stilling mens Danske Spil er i gang med at udrulle en ambitiøs 2020strategi, og den ser jeg frem til at arbejde videre med og hjælpe med at få gjort til virkelighed, siger Susanne Mørch Koch.

Susanne Mørch Koch starter som adm. direktør i Danske Spil senest april 2017. Som Danske Spils bestyrelse meddelte i maj, fortsætter H.C. Madsen som adm. direktør til Susanne Mørch Koch starter.

Fakta om Susanne Mørch Koch

2013- :Kommerciel direktør og medlem af direktionen, DSB

2012-2013: Direktør, Fjern- & Regionaltog, medlem af koncernledelsen, DSB

April 2016-:Bestyrelsesmedlem i Coop Danmark A/S

Uddannet cand.merc.int. fra CBS i 1999.

Født i 1973.

For yderlige information:

Marie Grabow Westergaard, Pressechef i Danske Spil, tlf. 30851734, mail: mgwe@danskespil.dk

• danske spil a/s
  • adm. direktør