​Vandt 20 millioner i Lotto: Køber Rolex til sig selv og lejlighed til mor

En mand i starten af 30’erne fra Københavns Kommune blev for nogle uger siden den heldige vinder af ikke mindre end 20 millioner skattefri kroner på 1.præmien i Lotto.

- Selv om pengene er gået ind på kontoen, så fatter jeg det nok stadigvæk ikke. Jeg må da også indrømme, at jeg i løbet af dagen, går ind og kigger – bare for at se om de stadig er der, fortæller den heldige vinder til Danske Spil.

Manden, der ønsker at være anonym, er Plus-kunde hos Danske Spil og sad den pågældende lørdag aften sammen med en flok venner. Han havde tidligere på dagen helt tilfældigt downloadet Lottos app.

- Jeg har spillet Lotto på abonnement i et års tid nu, og jeg tjekker normalt aldrig tallene, da jeg jo nok skal få at vide, hvis jeg har vundet. Men lige præcis den aften gik jeg ind og tjekkede på appen. Og det var jo en ret heldig dag at have syv rigtige på, da puljen jo var kæmpe stor. Først gik jeg helt i chok og tænkte, at jeg måtte holde det for mig selv. Men det kunne jeg slet ikke. Jeg måtte jo have nogle andre øjne på for at sikre mig, at jeg ikke havde set forkert, siger han med et grin.

Vennerne blev også rimeligt chokerede – men kom sig hurtigt.

- De sagde, at de syntes, jeg skulle bestille en rejse til os alle sammen. Så det gjorde jeg med det samme. Det er simpelthen så fantastisk at have mulighed for at fejre gevinsten med mine bedste venner på den måde.

For at det ikke skal være løgn, havde vores unge vinder tre uger før, siddet med en af vennerne og talt op, hvad Lotto egentlig havde kostet ham i den tid, han havde spillet.

- Finanserne var lidt små, så jeg overvejede seriøst at opsige mit abonnement. Min ven sagde også at det var penge  lige ud ad vinduet, men alligevel nænnede jeg det ikke. For hvis man ikke spiller, vinder man jo slet ikke. Aj! Tænk hvis jeg havde opsagt det. Det er jo ikke til at holde ud at tænke på, lyder det.

Vennen var da også til stede på vinder-aftenen og måtte æde sine ord i sig igen.

Udover turen med vennerne vil manden som noget af det første købe en lejlighed til sin mor.

- Hun har altid været der for mig og har altid drømt om at have sin egen lejlighed. Så det skal hun selvfølgelig have. Så hun går og kigger nu og er så glad. Jeg selv vil gerne have et hus på et tidspunkt, men det er ude i fremtiden. Her og nu skal jeg bare ind til Poul Klarlund og se på et Rolex. Det har været en drøm længe at få et fedt ur. Men jeg havde aldrig troet, jeg skulle få råd til det.

Manden understreger dog, at han ikke er typen, der kan lide at blære sig og vise sig frem. Så selvom han også skal have en ny bil, skal det bare være en fornuftig - men ikke for prangende en af slagsen.

Den heldige vinder har heller ikke tænkt sig at ændre sit liv radikalt på grund af gevinsten.

- Jeg kunne jo godt gå direkte ind og sige op på arbejdet, men det vil jeg ikke gøre mod min chef. Han har støttet mig i mange situationer gennem mit liv, så jeg vil ikke sætte ham i problemer i en tid, hvor der er rigtig travlt. På sigt vil jeg dog gerne læse videre, så jeg en dag kan starte min egen virksomhed. Jeg har jo så mange muligheder nu. Det er simpelthen så fedt.

• lotto vinder
  • lotto