7. klasse skal være med til at redde kloden

7. A og B fra Charlotteskolen i Hedehusene er rykket ud af klasselokalerne for at tage ’Bæredygtig læring’ til sig ude i naturen. De er fremtidens håb for en verden med bæredygtighed og cirkulær økonomi i fokus.

I to uger skal de arbejde med at udvikle et bæredygtigt "klasselokale" i forbindelse med en skolehave.

Meningen med projektet er, at børnene skal blive bevidste om, hvordan vi udnytter naturen og ressourcerne i vores affald. Det er vigtigt, at vi lærer børnene at se affald som en ressource, da vores nuværende forbrug til produktion kræver 2 1/2 jordklode. "Bæredygtighed" og "Cirkulær Økonomi" skal være blandt de nye buzzwords for vores børn og børnebørn.

Udover projektet i skolehaven, har børnene også været på virksomhedsbesøg her på DanWEEE Recycling. Her fik de vist vejen fra elektronikaffald til ny råstofproduktion. De fik også selv fingrene i elektronikaffaldet, da de skulle skille computere ad for bl.a. at fjerne batteriet, som er en stor forureningskilde for den videre oparbejdening, hvis ikke det bliver fjernet.

• Uddannelse

• værdier