Formandsskifte i Det Danske Klasselotteri A/S

Jutta af Rosenborg har besluttet at udtræde af bestyrelsen i Det Danske Klasselotteri A/S ved den kommende ordinære generalforsamling i juni måned 2018 efter at have siddet 7 år i bestyrelsen – heraf de seneste 4 som formand.

Beslutningen har været tung at træffe,” udtaler Jutta af Rosenborg, ”for det har været nogle meget spændende år at være en del af Klasselotteriet og den rivende udvikling, som Selskabet har været og stadig er i.” ”Imidlertid er jeg – på grund af de regler der gælder i England omkring antallet af bestyrelseshverv – blevet nødt til at reducere antallet af bestyrelsesposter – og dette er baggrunden for, at jeg udtræder.
Det har været en fantastisk tid – og jeg vil helt sikkert følge Selskabets udvikling i de kommende år,” tilføjer Jutta af Rosenborg.

Ny bestyrelsesformand forventes at blive Peter Christensen, der forventes at blive valgt ind og udnævnt som formand ved generalforsamlingen i juni måned.

Peter Christensen er 43 år og bor i København, hvor han besidder stillingen som Sekretariatschef hos Refshaleøens Ejendomsselskab A/S. Peter Christensen har en lang og flot politisk karriere som folketingspolitiker bag sig. Udover at have været såvel forsvars- som skatteminister har han tillige siddet i en række folketingsudvalg og været både finans-, politisk og skattepolitisk ordfører.

Jeg håber at få muligheden for at repræsentere Klasselotteriet som bestyrelsesformand og at varetage såvel selskabets som ejernes interesser bedst muligt,” udtaler Peter Christensen, idet han tilføjer: ”Klasselotteriet er en institution, der har lange traditioner, og som har godt fat i danske værdier. Samtidig er Klasselotteriet et klart bevis for, at alder ingen hindring er for at kunne omstille sig og være en del af den digitale virkelighed, hvilket Klasselotteriet har formået på en solid måde.”

• Livsstil, mode, fritid

Klasselotteriet er Danmarks ældste lotteri og en af landets mest traditionsrige virksomheder, stiftet i 1753 af Frederik 5. Lotteriet har en årlig gevinstpulje på over 552 millioner kr. – og hver måned trækkes der over 40.000 vindere, når lotteriet afholder trækning fra den 15.-19. Overskuddet fra Klasselotteriet er en del af udlodningsmidlerne, som udloddes til gavn for gode formål, herunder idræt, kultur og andre almennyttige formål.

Nick Vinther Demant

Pressekontakt Vinder- & PR-ansvarlig (+45) 3342 0978