Nabolotteriet finder sin første millionær på Djursland

En lokal borger fra Auning, har søndag aften vundet hovedgevinsten på 1 Million i Nabolotteriet – og det spreder glæde og gevinster i og omkring byen.

Auning: søndag den 24. september stemplede Auning ind i Nabolotteriet, da en lokal borger fra byen vandt hovedgevinsten på 1 million kroner. Det er nemlig første gang, at hovedgevinsten i det nye lotteri falder i Auning, og ikke mindst på Djursland.

Og da millionen blev trukket i Auning, udløste det samtidig sidegevinster til de spillere, der bor tættest på vinderen af millionen.

Én af de spillere der var tættest på, er den lokale spiller Eva, som har vundet 2 sidegevinster af hver 50.000 kroner i søndagens trækning – og Eva blev da også glædeligt overrasket, da hun fik nyheden om gevinsten ”Du milde kineser. Vil det sige, at jeg har vundet 100.000 kr. – jeg købte lodder fordi jeg fik en mail om lotteriet, og så tænkte jeg – ja, hvorfor ikke”, jubler Eva.

Den glade vinder har da også allerede en god idé til hvordan pengene skal bruges ”Gevinsten skal jeg bruge på en rejse til næste år. Jeg har i lang tid drømt om igen at sejle op langs Norges kyst, og det vil jeg nu”, afslutter hun med et smil.

Selvom det er første gang, at millionen falder i Auning, er det dog ikke første gang millionen falder i det østjyske. Tilbage i juli faldt millionen nemlig i Randers, lidt vest for Auning.

Hver søndag kl.19:00 trækkes der lod om hovedgevinsten og sidegevinster i Nabolotteriet – som i øvrigt netop har offentliggjort, at der fra 1. oktober 2017 indføres en ekstra trækning hver søndag.

• hovedgevinster
  • hovedgevinst
  • sidegevinster
  • hobby
  • gevinster
  • vinderchancer
  • vinder
  • norddjurs
  • auning
  • djursland
  • lotteri
  • klasselotteriet

• Midtjylland

Lotteri har danskerne kunnet spille i århundreder. Faktisk er Klasselotteriet Danmarks ældste lotteri og en af landets ældste virksomheder. Historien går helt tilbage til 29. juni 1753, hvor Frederik 5. ved kongelig forordning gav Det Kongelige Opfostringshus privilegium til at drive lotteri. I 1754 blev de første trækninger foretaget på Charlottenborg i København. Men allerede i 1771 fratog Struensee dem privilegiet, og lotteriet har siden været ejet af Den Danske Stat.

Nick Vinther Demant

Pressekontakt Vinder- & PR-ansvarlig (+45) 3342 0978