Årets julehandel eksploderer - sammenlignet med sidste år!

Pressemeddelelse   •   Dec 17, 2013 20:45 CET

DIBS, Nordens førende leverandør af enkle og sikre online betalingsløsninger, meddeler, at julehandelen på nettet i Danmark slår nye rekorder!

For større webshops øgede e-handelen på nettet med hele 17% i perioden 1-7 december, sammenlignet med samme periode sidste år.

For små og mellemstore webshops var øgningen 40%.

Danskerne har for alvor opdaget nemheden i at købe sine julegaver på nettet. I DIBS årlige rapport Dansk E-handel 2013 angav 63% , at det vigtigste grund til at de handler på nettet var, at det forenkler købsprocessen.

- Det er glædeligt at se at e-handelens udvikling fortsætter med at slå nye rekorder. Folk har ikke lyst til at kæmpe med lange køer i større butikscentre og gør deres eget liv lidt nemmere ved at bestille julegaverne på nettet siger Lars Juul Dalsted, salgschef på DIBS.

Næste uge offentliggøres tallene for året julehandel i perioden 8-14 dec sammenlignet med samme periode sidste år.

Om undersøgelsen:

Tallene er baseret på omsætningsforøgelsen hos webshops, som er eksisterende kunder hos DIBS, som er Nordens største betalingsløsningsudbyder på nettet.

For yderligere information:

Lars Juul Dalsted, salgschef i DIBS, tlf. 28 10 97 00 eller lars.juul.dalsted@dibs.dk

Tahir Siddique, Marketings- og kommunikationschef i DIBS, tlf. 53 56 79 04 eller tasi@dibs.dk

DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og næsten 1.5 milliarder gennemførte betalinger. Med 15 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.

Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har en stærk og engageret support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.