Årets julehandel fortsætter med at gå amok!

Pressemeddelelse   •   Dec 20, 2013 20:46 CET

Øgningen i julehandelen på nettet forsætter sin fremmarch og når nye højder sammenlignet med året før.

I julemånedens 2. uge (8. – 14. dec) viser tallene, at større webshops fortsætter trenden og har øget omsætningen med 18% i perioden 8. – 14. december, sammenlignet med samme periode sidste år.

For små og mellemstore webshops var øgningen i omsætningen i samme periode 37% , som er mere end det dobbelte af de større webshops.

Ser vi alene på antal af ordrer, som går i gennem systemet kan vi konstatere, antallet er øget med 40% , igen drevet af små og mellemstore butikker, som er steget med 64% .

Danskerne er vilde med at købe julegaver på nettet og tallene viser, at danskerne ikke ændrer sine købsvaner og handler fortsat i samme kategorier, som vores E-handelsanalyse for 2013 viser. Stigningen er specielt mærkbar i segmenterne media (billetter m.m.) og elektronik.

- Det er vildt at se, julehandelen for de små og mellemstore webshops er øget med over det dobbelte, som de store webshops. Det kunne tyde på, at markedsføringen fra de helt store anerkendte webshops har en afsmittende effekt på resten af markedet, - siger Lars Juul Dalsted, salgschef på DIBS.

Om undersøgelsen:

Tallene er baseret på omsætningsforøgelsen hos webshops, som er eksisterende kunder hos DIBS, som er Nordens største betalingsløsningsudbyder på nettet.

For yderligere information:

Lars Juul Dalsted, salgschef i DIBS, tlf. 28 10 97 00 eller lars.juul.dalsted@dibs.dk
Tahir Siddique, Marketings- og kommunikationschef i DIBS, tlf. 53 56 79 04 eller tasi@dibs.dk

DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og næsten 1.5 milliarder gennemførte betalinger. Med 15 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.

Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har en stærk og engageret support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.