DIBS fusionerer med svenske DebiTech

Pressemeddelelse   •   Jun 10, 2006 20:09 CEST

Nordens to største spillere på markedet for internetbetalinger - danske DIBS A/S og svenske DebiTech AB går sammen. Med fusionen skabes en skandinavisk virksomhed med 45 ansatte, og kontorer i København, Stockholm, Oslo og Göteborg.

Baggrunden for fusionen er først og fremmest ønsket om at øge vækst tempoet i begge virksomheder. Markedet for betalingsløsninger til e-handel er i stærk vækst, og fusionen styrker mulighederne for produktudvikling og geografisk ekspansion.
- Tilsammen flytter vi i 2006 mere end 30 mia. dkr. for vores 4000 kunder, og for kunderne får sammenlægningen den konkrete fordel, at flere hænder og hjerner giver flere muligheder for at tænke nyt og give en god service, siger Jon Wichmann Hansen., og fortsætter: - Til fordelene hører også, at DIBS og DebiTech vil kunne lave nye produkter hurtigere. Derudover vil den samlede virksomhed kunne tilbyde kunderne betaling med flere typer betalingskort. Grundstammen vil dog fortsat være den samme, som i dag kendetegner begge virksomheder: sikre, hurtige betalinger på nettet. Den fusionerede virksomhed, som fortsætter under DIBS’ navn, vil blive ledet af DebiTech’s nuværende direktør, Eric Wallin, mens DIBS’ nuværende ledelse besætter de øvrige poster i den fælles ledelse. – Fusionen med DebiTech er et logisk skridt for DIBS. Det er to markedsledende virksomheder i vækst, og hver for sig med store vækstambitioner. Til sammen får vi en stærk platform for yderligere ekspansion – både organisk og gennem opkøb, siger Jesper Lohmann, bestyrelsesformand DIBS A/S.

For yderligere information: Jon Wichmann Hansen, adm. direktør, DIBS A/S – tlf. 70 20 30 77 Jesper Lohmann, bestyrelsesformand, DIBS A/S – tlf. 27 13 10 48 www.dibs.dk og www.debitech.com

DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og næsten 1.5 milliarder gennemførte betalinger. Med 15 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.

Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har en stærk og engageret support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.