DIBS levererar betalningssystem till Apotekets e-handelslösning

Pressemeddelelse   •   Aug 02, 2007 20:16 CEST

DIBS Payment Services har tecknat avtal med Apoteket AB gällande betalningstjänster för Apotekets försäljning av läkemedel och handelsvaror via Internet. Avtalet innefattar koppling till Visa, MasterCard, American Express, Diners samt till internetbankerna i Sverige.

”Jag är mycket nöjd över att Apoteket har gett oss förtroendet att vara en del i deras e-handelssatsning. I upphandlingen bedömdes funktionalitet, säkerhet, pris och administration vilket visar att DIBS helhetserbjudande håller högsta klass”, säger Eric Wallin, VD för DIBS.

Apoteket fortsätter att utveckla och integrera sina olika system så att den växande e-handeln blir enkel, snabb och säker för kunderna. Syftet är att förbättra tillgängligheten för konsumenterna och öka valfriheten för kunderna avseende beställning och leverans med bibehållen säkerhet och kvalitet.

Idag har Apoteket 90 miljoner kundbesök om året och expedierar omkring 24 miljoner elektroniska recept.

DIBS Payment Services är sedan den 18 juni 2007 listade på First North
under kortnamnet DIBS.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Eric Wallin, VD DIBS Payment Services, Telefon: +46 70 329 77 74

DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og næsten 1.5 milliarder gennemførte betalinger. Med 15 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.

Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har en stærk og engageret support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.