Danskerne havde opgivet håbet: Fra 703.000 til 535.000 seere til miraklet i Basel

Da Schweiz tilsyneladende hamrede det sidste søm i danskernes ligkiste, valgte mange at give fortabt og slukke fjernsynet. Men I de sidste 10 minutter af kampen sørgede de danske fodboldherrer for et mirakel i Basel: et mirakel, som ikke alle fik set. Dem kommer Discovery Networks Danmark og Kanal 5 nu til undsætning: Nu får alle muligheden for at se de historiske 12 mirakelminutter gratis på eurosport.dk.

Bolden er rund. Alt kan ske i fodbold. Vi kender alle sammen klichéerne, som lever i bedste velgående i fodbold. Og i går viste de danske fodboldherrer, hvordan mirakler kan ske i de døende minutter af en fodboldkamp.

Miraklet var der forståeligt nok en del danskere, som ikke troede på. Da seertallene peakede, var der 703.000, som så kampen på Kanal 5. Men da Schweiziske Breel Embolo scorede til 3-0 i det 76. minut begyndte danskerne at sive væk fra TV-skærmene og tallet faldt til 509.000 seere: Håbet var slukket. I de sidste 12 minutter fra Mathias ’Zanka’ Jørgensen reducerede til 3-1 og frem til kampens sidste fløjt så 535.000 med og blev vidner til miraklet i Basel.

Se kampens afslutning på eurosport.dk

”Med det danske landshold er vi sikre på, at holdet aldrig mister troen på et resultat. Men afslutningen på kampen i går var helt fænomenal og et eksempel på, hvorfor fodbold er en fantastisk sport. Vi ved, at nogle faldt fra, naturligvis, men nu får alle muligheden for at genopleve det historiske comeback de sidste 12 mirakelminutter. Så vi har lagt dem ud på eurosport.dk, så alle kan se dem gratis.” udtaler Anders Antonsen, nordisk sportschef og COO i Discovery Networks Danmark.

Se de sidste 12 minutters af aftenens kamp mellem Schweiz og Danmark på eurosport.dk.

Danskerne kunne ikke få nok: Så landsholdsstudiet til midnat

Da så endelig kampen var slut, kunne danskerne ikke få nok: Hele 188.000 seere så i gennemsnit med på Kanal 5 indtil midnat.

Det gennemsnitlige seertal for kampen endte på 606.000.

Discovery Networks Danmark er den danske medievirksomhed bag blandt andet Kanal 5, 6’eren, Eurosport- og Discovery-kanalerne samt streamingtjenesterne Eurosport Player, Dplay og GOLFTV. Discoverys 12 tv-kanaler har en samlet kommerciel seerandel på godt 20 pct., hvilket gør Discovery til den tredjestørste kommercielle tv-gruppe i Danmark. På tværs af Discoverys platforme får brugerne en stærk kombination af seriøst underholdende programmer, nærværende reportager og førsteklasses sport som bl.a. fodboldlandsholdets kampe, Superligaen og Premier League. Discovery Networks Danmark har en dansk ledelse og er ejet af Discovery, Inc.