Discovery vinder rettigheder til UEFA U21 EM i fodbold

Pressemeddelelse   •   Feb 24, 2017 09:39 CET

Til juni tørner den næste generation af danske, italienske, tyske og spanske fodboldstjerner sammen i Polen til UEFA U/21 Europamesterskabet i fodbold. Discovery viser alle de største øjeblikke fra turneringen på Kanal 5, Eurosport samt streamingtjenesten Eurosport Player.

Det er resultatet af en ny pan-nordisk aftale mellem Discovery og UEFA. Det danske U21-landshold skal møde to af verdens største fodboldnationer, Tyskland og Italien, samt Tjekkiet i den indledende gruppe.

Discovery kan nu løfte sløret for, at selskabet er blevet udvalgt som broadcast partner til de eksklusive pan-nordiske tv-rettigheder til UEFA U/21 Europamesterskabet. Aftalen inkluderer eksklusive digitale rettigheder til at streame kampene på Discoverys Eurosport Player.

Erhvervelsen af UEFA U/21 Europamesterskabet i fodbold passer glimrende ind i Discoverys offensive strategi for must have sports indhold. Tidligere i år sikrede Discovery-ejede Eurosport sig de eksklusive rettigheder til Giro d’Italia, og er nu det eneste sted, man kan følge alle grand tours-løbene. I 2016 købte Discovery sig tillige væsentligt forbedrede rettigheder til Premier League samt forlængede rettighederne til fodboldlandsholdet.

'Vi er begejstrede over at kunne sikre os rettighederne til så spændende en turnering som UEFA U/21 Europamesterskabet i fodbold. Vi har allerede de eksklusive rettigheder til fodboldlandsholdet ind til 2022, og med denne stærke tilføjelse får danskerne mulighed for at følge mange af morgendagens stjerner på det voksne fodboldlandhold ved U21 EM. Det danske hold er i en ren dynamitpulje med Tyskland og Italien, så jeg er sikker på, at alle fodboldseere kan få sig nogle fantastiske øjeblikke med U21 EM hos os', siger Anders Antonsen, SVP Nordics Sports og COO i Discovery Networks Danmark.

Den danske dækning af mesterskabet vil blive anført af Signe Vadgaard, Zak Egholm, tidligere landsholdsspiler Lars Jacobsen samt en række andre profiler. Det danske holds kampe vil blive vist på Kanal 5 og Eurosport, mens de øvrige kampe vil blive vist på Eurosport og/eller Eurosport Player.

For yderligere kontakt:
Kommunikationschef: Rasmus Mariegaard
Email: Rasmus_Mariegaard@discovery.com
Tlf: 31 31 87 78

Discovery Networks Danmark dækker over 12 stærke tv-kanaler og to streamingtjenester – Dplay samt Eurosport Player. I Danmark kan vores kanaler ses af ca. 87 % af alle husstande. Vores kommercielle seerandel blandt danskere 15-50 år er ca. 22 %. Discovery Networks Danmark er en del af den nordeuropæiske region i det globale Discovery Networks International. Regionen omfatter 6 områder: Danmark, England & Irland, Benelux, Norge, Sverige og Finland. I den nordeuropæiske region når Discovery Networks ud til seere i 17 forskellige lande og territorier med 30 kanalbrands og hele 68 mio. seere hver måned.